کروم جانشین اندروید در تبلت ها می شود - تکفارس 
کروم جانشین اندروید در تبلت ها می شود - تکفارس 
کروم جانشین اندروید در تبلت ها می شود - تکفارس 

کروم جانشین اندروید در تبلت ها می شود

مهتاب جهاندار
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 11:42
کروم جانشین اندروید در تبلت ها می شود - تکفارس 

آخرین نسخه سیستم‌عامل کروم یعنی نسخه ۶۴ آن راه به کروم بوک‌ها باز کرده و با ویژگی‌های مختلفی می‌تواند تجربه کاربری بزرگی را برای کاربران خود رقم زند.

این ویژگی بیشتر روی تبلت‌ها تمرکز داشته و مناسب آنها می‌باشد. از جمله آنها باید به قابلیت اسپلیت اسکرین یا تقسیم صفحه نمایش برای کاربری چند وظیفه‌ای بوده که از حالت tablet mode و قابلیت screenshot اندروید الگوبرداری کرده است. به گزارش وب سایت ۹to5Google این ارتقاها صورت گرفته نسبتا استاندارد بوده و تصوری از حضور کروم در تبلت‌ها است. به نظر می‌رسد بزودی باید خود را برای جایگیری کروم روی تبلت‌ها آماده کنیم که مناسب نیست گوگل از سیستم‌عامل همراه یعنی اندروید برای آن استفاده می‌کند و کروم را می‌توان گزینه مناسب بریا این نوع کاربری دانست.

براساس گزارش‌ها استفاده شرکت‌ها از کروم روی تبلت‌ها در نزدیکی بوده و احتمالا در آینده نزدیک برخی از برندهای بزرگ تصمیم به استفاده کروم روی تبلت‌های خود می‌گیرند. همان روشی که ایسر پیش گرفته و قصد دارد بزودی اولین تبلت کرومی خود را معرفی و عرضه دارد. البته جزئیات دقیقی از این تبلت در دست نیست اما به نظر نمی‌رسد شاهد ویژگی‌های متفاوت از کروم بوک‌ها در بخش نرم افزاری باشیم. گوگل در نظر داشته این سیستم‌عامل را بین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها مشترک سازد و نامی جدید برای سیستم‌عامل در نظر گیرد.

گوگل سعی داشته با همکاری تیم اندروید و کروم موجب شود تا کاربران دستگاه‌های هیبریدی و لپ‌تاپ کرومی تجربه کاملی را از این سیستم‌عامل ببرند. البته این همکاری بیشتر جهت سازگاری برنامه‌های اندروید با سیستم‌عامل کروم بوده و در بیشتر مواقع یکپارچگی صورت می‌گیرد. از این رو بیشتر برنامه‌های اندروید را می‌توان روی کروم به اجرا درآورد بدون آن که نقص عملکردی مشاهده شود. گوگل همانند دیگر رقبا چون اپل و مایکروسافت در تلاش است تا به توسعه سیستم‌عامل موبایل و دسکتاپی خود بپردازد از این رو امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد معرفی لپ‌تاپ یا تبلت‌های مختلفی باشیم که به سیستم‌عامل کروم گوگل مجهز هستند. کروم بوک‌ها در بازارها نوت بوک‌های رده میانی بسیار محبوبیت داشته زیرا نه تنها قیمت کمی دارند و خرید آسانی را به دنبال دارند بلکه می‌توان از آنها برای تجربه کاربری روزانه بهره گرفت.

احتمالا گوگل در نسخه تبلت طراحی جدیدی را برای کروم در نظر می‌گیرد تا رابط کاربری جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. بعید است گوگل بخواهد پلتفرم‌ها و بخش‌های مختلف نرم‌افزاری خود را بایکدیگر ادغام کند و مدت‌هاست که در این زمینه به بررسی این شرکت پرداختیم اما به نظر می‌رسد شرکت موردبحث برنامه‌ای ندارد. گوگل مدت‌ها بوده به فکر یک پلتفرم جایگزین به جای ادغام چند پلتفرم است. با این حال اندروید یکی از محبوب‌ترین و مطرح‌ترین سیستم‌عامل گوگل بوده که برای تلفن‌های هوشمند در نظر گرفته شده و بسیار رایج نیز است. البته سیستم‌عامل کروم در زمینه امنیتی بهتر بوده و در طول چند سال گذشته کروم بوک‌ها توانستند در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشند.

اما این که گوگل بخواهد به ادغام سیستم‌عامل دسکتاپی و همراه خود بپردازد تصور شگفت‌انگیزی بوده زیرا می‌توان اکوسیستم جالب توجهی را از برند مطرح فناوری مشاهده کرد. یکی از ویژگی‌های بارز بروزرسان جدید کروم ۶۴ اسپلیت اسکرین بوده و کاربران در انتظار بودند تا گوگل چنین قابلیتی را برای سیستم‌عامل کروم فراهم آورد. پیشتر شرکت گوگل کروم بوک هیبریدی پیکسل بوک ۲ در ۱ را معرفی کرد که با ساختار تبلت و لپ‌تاپ به سیستم‌عامل کروم مجهز شده است.

اگر موفقیت کروم ادامه‌دار باشد قطعا شرکت گوگل آن را جایگزین اندروید در تبلت‌ها می‌کند. همان‌طور که می‌دانید میزان فروش تبلت‌ها در چند سال گذشته مورد قبول نبوده اگرچه اپل در این بین به فروش بالایی دست پیدا کرده است. بنابراین نیاز است تا گوگل سیستم‌عامل تبلت‌های اندرویدی را تغییر بخشیده و به کروم تبدیل کند. همانطور که می‌دانید میزان فروش کروم بوک‌ها کم نیست و این نشان می‌دهد موفقیت این سیستم‌عامل روی تبلت‌ها دوچندان است و انتظار می‌رود بزودی شاهد معرفی نسخه تبلت کروم گوگل باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید