گوگل اولین مرکز تحقیقات هوش مصنوعی آسیا را در چین تاسیس خواهد کرد - تکفارس 
گوگل اولین مرکز تحقیقات هوش مصنوعی آسیا را در چین تاسیس خواهد کرد - تکفارس 
گوگل اولین مرکز تحقیقات هوش مصنوعی آسیا را در چین تاسیس خواهد کرد - تکفارس 

گوگل اولین مرکز تحقیقات هوش مصنوعی آسیا را در چین تاسیس خواهد کرد

آریا فرجی
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 01:12
Artificial Intelligence

گوگل اعلام کرد در آینده نزدیک اولین مرکز تحقیقات هوش مصنوعی آسیا را در چین تاسیس خواهد کرد.
اعلامیه توسط محقق بخش هوش مصنوعی اَبری گوگل، پرفسور Fei-Fei Li اعلام شد. خانم لی سال گذشته وارد شرکت گوگل شد.
هدف تاسیس این مجموعه، ارتقا دادن هوش مصنوعی توسط شبکه بزرگ مهندسین گوگل در چین بیان شده است. این مرکز مشابه دیگر مرکز ها در شهر های نیو یورک، تورنتو و لندن می باشد و هدف آن ها مشترک است.
یکی از دلایل تاسیس مرکز تحقیقاتی در چین، پیشرو بودن این کشور در صنعت هوش مصنوعی است.طبق آماری که خانم لی منتشر کرد،در سال ۲۰۱۵ چهل و سه درصد از محتوای صد مقاله برتر دنیا در زمینه هوش مصنوعی، توسط مقاله نویسان چینی تهیه شده بود.این مرکز می خواهد تمام نیروی خود را به کار گیرد تا علاوه بر تحقیقات  با برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی باعث آشنا شدن مردم چین با این علم جدید شود.

پروفسور لی طبقه بندی خودکارعکس ها در برنامه های عکاسی و یادگیری بهتر حرف زدنِ دستیار های صوتی مانند Google Home را از پیشرفت های اخیر هوش مصنوعی عنوان کرد.

صحبت های خانم لی چشم اندازی از تحقیقاتی که قرار است در آینده توسط مرکز تحقیقاتی چین انجام شود به ما نشان می دهد که هیچ نشانه ای از خطرناک بودن هوش مصنوعی در آن دیده نمی شود. عده ای پیش بینی می کنند پیشرفت هوش مصنوعی در نهایت باعث جنگ بین انسان ها و ربات های هوشمند می شود که در نهایت نابودی انسان ها در بر دارد!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید