شایعه: اپل و Comcast برای استریم فیلم‌های در حال اکران همکاری خواهند کرد - تکفارس 
شایعه: اپل و Comcast برای استریم فیلم‌های در حال اکران همکاری خواهند کرد - تکفارس 
شایعه: اپل و Comcast برای استریم فیلم‌های در حال اکران همکاری خواهند کرد - تکفارس 

شایعه: اپل و Comcast برای استریم فیلم‌های در حال اکران همکاری خواهند کرد

سارا کاویانی
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 19:16
شایعه: اپل و Comcast برای استریم فیلم‌های در حال اکران همکاری خواهند کرد - تکفارس 

آخرین شایعه پخش شده مربوط به سینمای محلی شما است، طبق این شایعه اپل و کامکست با یکدیگر همکاری می‌کنند تا سرویسی را عرضه کنند که به هر دو شرکت اجازه می‌دهد تا  فیلم های بازار را به مشتریان عرضه کنند. این دسته فیلم ها شامل فیلم هایی است که هنوز روی پرده سینما قرار دارند. گفته می‌شود اپل و کامکست در حال مذاکره با مهم ترین استودیو های هالیوود درباره این موضوع هستند.
طبق این شایعه، فیلم هایی واجد شرایط این همکاری هستند که برای دوهفته روی پرده سینما قرار گرفته باشند. و در حالی که به نظر می‌رسد این همکاری معامله خوبی برای سالن های سینما نباشد، مذاکرات این دو شرکت روی محور پیدا کردن راهی برای هدایت ِ بخشی از درآمد دریافتی از فروش سرویس پریمیوم به مدیران سینما برای تاثیر گذاری بیشتر می‌چرخد.

استودیو هایی مانند استودیو یونیورسال (Universal) -که صاحب آن شرکت کامکست می‌باشد – و استودیو وارنر(Warner) درایده این همکاری نقش اصلی را دارند و اصولا آنها حرف آخر را  در این معامله اپل و کامکست خواهند زد. از میان تمام استودیو ها ، همه جز استودیوی دیزنی به دنبال راهی جدید برای ایجاد درآمد از سرویس های استریم فیلم هستند، مانند نت فلیکس که با از میان بردن فروش DVD ها سود می‌کند. دلیل شرکت دیزنی هم این است که این استودیو می‌خواهد اپلیکیشن خاصی شبیه به نتفلیکس  را در ۲۰۱۹ عرضه کند.
اسم سرویس استریمی که اپل و کامکست در حال مذاکره روی آن هستند ویدئو های پریمیوم درخواستی (PVOD) است، و انتظار می‌رود در این سرویس برای هر فیلم ۳۰ تا ۵۰ دلار دریافت کنند. و درحالی که حرف آخر در اجرای این طرح را استودیو ها می‌زنند، همه آنالیزگر ها نیز معتقدند که سرویس PVOD بدون موافقت سینماداران کاری از پیش نخواهد برد.

مایکل پاچر(Michael Pachter )، کسی که در شرکت امنیتی ودباش( Wedbush) کار می‌کند می‌گوید که شک دارد که استودیو ها بدون توافق با ارائه دهندگان راضی به این سرویس اجاره دیجیتالی شوند. این آنالیزگر گفت: « آن ها همیشه ادعا می‌کنند که قرار است کار بسیار خاصی را انجام دهند و بعد به آن عمل نمی‌کنند. »

گویا شرایط این طرح با طرح های قبلی تفاوت هایی دارد؛ استودیوی یونیورسال به هر حال با این معامله موافقت می‌کند زیرا که یکی از ایده پردازان این طرح صاحب این استودیو است همانطوری که می‌دانید کامکست در ماه مارس ۲۰۱۳ با خریداری سهام آن، کنترل یونیورسال را در اختیار گرفت. و در حالی که اپل صاحب هیچ استودیو فیلمی نیست، اما صاحب پول بسیاری زیادی است.  اپل همچنین در گذشته به دیزنی متصل بوده است و در حالی که بزرگترین سهامدار دیزنی steven p jobs trust بوده، این غول تکنولوژی شاید موفق شود تا قدرت های شهر Burbank را متقاعد کند تا به اجرا پروژه PVOD  کمک کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید