گزارش‌های جدید هم‌چنان رکود بازار تبلت‌ها را نشان می‌دهند - تکفارس 
گزارش‌های جدید هم‌چنان رکود بازار تبلت‌ها را نشان می‌دهند - تکفارس 
گزارش‌های جدید هم‌چنان رکود بازار تبلت‌ها را نشان می‌دهند - تکفارس 

گزارش‌های جدید هم‌چنان رکود بازار تبلت‌ها را نشان می‌دهند

سارا کاویانی
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 13:28
گزارش‌های جدید هم‌چنان رکود بازار تبلت‌ها را نشان می‌دهند - تکفارس 

میزان خرید و فروش تبلت ها دچار رکود شده و مطابق با آنالیزهای شرکت IDC، اپل در رتبه اول فروش تبلت ها در بازار جهانی قرار گرفته است.

شرکت IDC به تازگی آنالیزهای مربوط به بازار تبلت ها در سه ماه دوم سال را کامل کرده است. برای یک دوره سه ماهه، عرضه جهانی تبلت ۳.۴% سقوط کرد وبه ۳۷.۹ میلیون یونیت رسید. این موضوع حتی در کنار عرضه آیپد های ارزان قیمت اپل شروع شد. تبلت های جدا شدنی هم یکبار انتظار می‌رفت تا بازار تبلت ها را از تاریکی بیرون بکشد. هم نتوانستند سود زیادی را فراهم کنند. اپل و آیپد هایش به گرفتن بازار عرضه ادامه می‌دهند و همچنین ان را رهبری می‌کنند.

برای دوره ای آپریل تا ژوئن، اپل ۱۱.۴ میلیون تبلت را روانه بازار جهانی کرد، و سود سالیانه آن ۱۴.۷ درصد تخمین زده می‌شود. بازار عرضه اپل برای یک فصل از ۲۵.۴ درصد به ۳۰.۱ درصد افزایش یافت. سامسونگ با عرضه جهانی ۵.۴ میلیون دستگاه تبلت در سه ماهه دوم سال، در رتبه دوم بعد از اپل قرار گرفته است، و میزان فروش سامسونگ ۴۷ درصد فروش اپل تخمین زده می‌شود. از آپریل تا ژوئن سامسونگ رشد خود را ۸.- درصد گزارش کرده و حالا ۱۵.۸ درصد بازار جهانی تبلت ها را در دست گرفته است.
هوآوی با فروش ۳ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال در رتبه سوم قرار گرفته است. این تولید کننده چینی صاحب  ۸ درصد بازار جهانی تبلت ها است و رشد فوق العاده ۴۷.۱ درصدی را تجربه کرده است.  آمازون حتی عملکرد بهتری داشته و گزارش این شرکت از سود ۵۱.۴ درصدی در عرضه تبلت ها در سه ماهه دوم سال خبر می‌دهد. با توجه به اینکه آمازون سال گذشته در همین بازه زمانی سهمی معادل ۴.۱ درصد را از بازار در اختیار داشت، نسبت به سهم ۶.۲ درصدی امسال رشد مناسبی را در حوزه عرضه تبلت ها در بازار جهانی  در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ کسب کرده است.
پشت سر آمازون، شرکت لنوو در رتبه چهارم قرار گرفته است. این شرکت ۲.۲ میلیون دستگاه را از آپریل تا ژوئن را روانه بازار جهانی کرده و ۵.۷ درصد از بازار را در اختیار گرفته است. هنوز لنوو رشد سالیانه منفی را تجربه می‌کند و رشد آن برای این فصل ۱۴.۶- درصد تخمین زده می‌شود.
به طور کلی، عرضه تبلت ها سقوطی ۳.۴ درصدی طی سه ماهه آپریل تا ژوئن را تجربه کرده و جمعا ۳۷.۹ میلیون دستگاه روانه بازار شده است. این مقدار ۱.۴ میلیون دستگاه کمتر از ۳۹.۳ میلیون دستگاهی است که سال گذشته روانه بازار شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید