ظرفیت باتری‌های سری آیفون ۱۶ اپل لو رفت - تکفارس 
ظرفیت باتری‌های سری آیفون ۱۶ اپل لو رفت - تکفارس 
ظرفیت باتری‌های سری آیفون ۱۶ اپل لو رفت - تکفارس 

ظرفیت باتری‌های سری آیفون ۱۶ اپل لو رفت

فرشاد مکوندی
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - 17:56
آیفون 16

بر اساس گزارشی جدید، ظرفیت هر چهار نسخه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۶ افشا شده است؛ ظرفیت باتری تمام نسخه‌های آیفون ۱۶ به غیر از نسخه‌ی آیفون ۱۶ پلاس، بیشتر از خانواده‌ی آیفون ۱۵ خواهد بود.

بر اساس این گزارش، آیفون ۱۶ از باتری ۳,۵۶۱ میلی‌آمپر‌ساعتی استفاده خواهد کرد که افزایش ۶ درصدی حجم باتری نسبت به نسل قبل را نشان می‌دهد؛ در حالی که آیفون ۱۶ پلاس با کاهش ۹ درصدی حجم باتری مواجه شده و از باتری ۴,۰۰۶ میلی‌آمپر‌ساعتی استفاده می‌کند. کاهش حجم باتری یک گوشی هوشمند نسبت به نسل قبل خود، اقدامی کم‌سابقه است و به دفعات کمی شاهد این اتفاق بوده‌ایم.

اگرچه نسخه‌ی پلاس از باتری کوچک‌تری نسبت به نسل قبل خود استفاده می‌کند، اما در استفاده‌ی روزمره این کاهش حجم باتری می‌تواند با بهبود پردازنده و صفحه نمایش جبران شود. به همین دلیل در صورت کاهش حجم باتری نسخه‌ی پلاس، احتمالا دلیلی برای نگرانی نسبت به شارژدهی کمتر آن نسبت به نسل قبل، وجود ندارد.

در خصوص نسخه های پرو و پرو مکس خانواده آیفون ۱۶ گفته شده است که آیفون ۱۶ پرو با باتری ۳,۳۵۵ میلی‌آمپر‌ساعتی افزایشی ۲.۵ درصدی را تجربه می‌کند و نسخه‌ی پرو مکس با باتری ۴,۶۷۶ میلی‌آمپر‌ساعتی، افزایشی ۵ درصدی نسبت به نسل قبل خود خواهد داشت.

این نخستین بار است که ظرفیت هر چهار نسخه‌ی آیفون ۱۶ افشا شده است. این اعداد با شایعه‌ی قبلی هم‌خوانی دارند؛ هرچند شایعه‌ی قبلی اشاره‌ای به نسخه‌‎ی آیفون ۱۶ پرو نکرده بود.

انتظار داریم شرکت اپل در مراسم سالانه‌ی خود که در شهریور ماه امسال برگزار می‌شود، خانواده‌ی آیفون ۱۶ را معرفی و عرضه کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید