ثبت یک رکورد بزرگ برای سیستم عامل HarmonyOS هواوی - تکفارس 
ثبت یک رکورد بزرگ برای سیستم عامل HarmonyOS هواوی - تکفارس 
ثبت یک رکورد بزرگ برای سیستم عامل HarmonyOS هواوی - تکفارس 

ثبت یک رکورد بزرگ برای سیستم عامل HarmonyOS هواوی

علیرضا بیات
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - 20:20
سیستم‌ عامل موبایل هارمونی‌ هوآوی

هواوی به یک دستاورد بزرگ با رسیدن به ۴۰۰۰ برنامه اختصاصی در سیستم‌ عامل HarmonyOS خود دست یافته است.

کمپانی هواوی یک خبر بزرگ حول سیستم عامل هارمونی خود را اعلام نموده است. این کمپانی اعلام داشت که برنامه‌های مختص سیستم عامل موبایل هارمونی با رسیدن به تعداد ۴۰۰۰ عدد به یک رکورد منحصر به فرد رسیده است، در حالی که تعداد بیشتری برنامه نیز در حال توسعه هستند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هواوی در حال آماده‌سازی برای عرضه سیستم عامل HarmonyOS NEXT‌ می‌باشد که مبتنی بر یک سیستم عامل ساده‌سازی شده بر پایه HarmonyOS بوده و منحصرا بر تجربیات آن متمرکز شده است.

نسخه فعلی هارمونی او اس هواوی برای کار روی گوشی‌های هوشمند و در عین حال یکپارچه‌سازی کتابخانه‌های منبع باز اندروید برای پشتیبانی از برنامه‌های قدیمی طراحی شده است. این بدان معنا خواهد بود که می‌توانید از برنامه‌های اندروید در گوشی‌های هوشمند هوآوی بهره‌مند شوید. اما با عرضهHarmonyOS NEXT این شرکت پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی را به طور کامل کنار خواهد گذاشت.‌

تنها چهار ماه پیش بود که هواوی اعلام نمود بیش از ۲۰۰ توسعه‌دهنده در حال کار برای ساخت برنامه‌های مختص سیستم عامل هارمونی هستند. این اعداد نشان‌دهنده رشد سریع ۲۰ برابری توسعه برنامه‌ها در اکو‌سیستم این کمپانی است.

در سال میلادی ۲۰۲۳ هواوی در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود این خبر را عمومی کرده است. این کمپانی قول بهبود عملکرد در سیستم عامل خود را داده است و هدف خود را یک تجربه یکپارچه‌سازی شده در سراسر دستگاه‌های خود به صورت جهانی اعلام نموده است.

شایعه: هوآوی شگفتی دیگری با سری P70 خلق خواهد کرد

نرم‌افزارها و بهینه‌سازی‌های معماری سیستم عامل منجر به افزایش سازگاری خواهد شد که اطمینان می‌دهد برنامه‌ها و بازی‌ها به صورت روان اجرا شوند. در حال حاضر کتابخانه برنامه‌های HarmonyOS شامل دسته‌هایی مانند زندگی روزمره، سفر، امور مالی، رسانه‌های اجتماعی، بهره‌وری، سرگرمی و بازی می‌شود.

گسترش اکوسیستم برنامه‌های موبایل برای هواوی بسیار حیاتی است، اما یک سیستم عامل موبایل کاملاً بومی می‌تواند جایگاه این شرکت را در چین تثبیت کند، جایی که هدف آن رقابت و غلبه بر اندروید است.

سیستم عامل HarmonyOS NEXT‌ هم اکنون نیز در دست توسعه‌دهندگان قرار گرفته است تا تست‌های خود را پشت سر بگذارد.

انتظار می‌رود که عرضه سیستم عامل جدید هوآوی برای کاربران در هنگام برگزاری کنفرانس توسعه‌دهنگان هوآوی در اواخر سال میلادی اتفاق بیفتد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید