اخراج کارمندان اپل در پی لغو پروژه خودروی برقی این شرکت - تکفارس 
اخراج کارمندان اپل در پی لغو پروژه خودروی برقی این شرکت - تکفارس 
اخراج کارمندان اپل در پی لغو پروژه خودروی برقی این شرکت - تکفارس 

اخراج کارمندان اپل در پی لغو پروژه خودروی برقی این شرکت

افشین نوری
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - 13:05
اخراج کارمندان اپل در پی لغو پروژه خودروی برقی این شرکت

اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که ۶۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند. این اتفاق در حالی می‌افتد که اپل به‌تازگی پروژه خودرو برقی خود را کنسل کرده است.

این تعدیل نیرو قرار است در واحدهای کالیفرنیا انجام شود که مقر اصلی اپل نیز است. بخش زیادی از این کارکنان قبلا در پروژه خودروی برقی اپل موسوم به تایتان مشغول بودند.

بلومبرگ اخیرا گزارش داده بود که برخی از کارمندان پروژه خودروی الکتریکی اپل به واحد پروژه‌های هوش مصنوعی مولد منتقل می‌شوند. همچنین برخی از کارمندان ۹۰ روز فرصت دارند برای کار در تیم‌های دیگر اپل درخواست دهند در غیر این صورت باید شرکت را ترک کنند.

نکته حائر اهمیت این است که این تصمیم زمانی اتخاذ شد که بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه خوردوسازی در حال بازنگری استراتژی‌های سرمایه گذاری خود روی صنعت تولید خودروهای الکتریکی هستند. با توجه به حاکم شدن رکود در فروش سخت‌افزارها، ورود اپل به بخش خودرو می‌توانست درآمد این شرکت را تقویت کند. با این حال هیچ مقامی در این مورد اظهار نظر نکرده است.

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ پروژه خودرو خود موسوم‌ به «تایتان» را کلید زد. در یک مقطع زمانی، حدود ۵۰۰۰ نفر برای پیشبرد این پروژه مشغول به کار شدند. اما اپل در دهه گذشته بارها و بارها در سیاست‌های خود ثبات نداشته است به طوری که در برهه‌ای از زمان در تلاش بوده است تا با ساخت محصولات تمام الکتریکی رقیب تسلا باشد

به گفته یکی از کارمندان اپل که نامش فاش نشده، در بخش خودرو این شرکت حدود ۱۴۰۰ کارمند فعالیت داشتند. در طول سال های اخیر پروژه تایتان همواره شاهد تغییرات مدیریتی بوده است. مدیریت این پروژه زمانی توسط داگ فیلد، مدیر سابق تسلا اداره شد. وی بعدا از این پروژه خارج شد و به شرکت فورد پیوست. شرکت اپل پس از وی مدیران لامبورگینی و فورد را به استخدام خود در آورد.

در سال ۲۰۲۱ نیز اپل اولریش کرانز، یکی از مدیران سابق BMW را از چنگ استارتاپ EV Canoo خارج کرد و به استخدام خود درآورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید