نسخه لایت هدست متا کوئست ۳ در دست ساخت است - تکفارس 
نسخه لایت هدست متا کوئست ۳ در دست ساخت است - تکفارس 
نسخه لایت هدست متا کوئست ۳ در دست ساخت است - تکفارس 

نسخه لایت هدست متا کوئست ۳ در دست ساخت است

محمدامین حیدری
۲ فروردین ۱۴۰۳ - 19:55
نسخه لایت هدست متا کوئست 3

متا تصمیم دارد تا نسخه لایت هدست کوئست ۳ را با قیمت ارزان‌تری طراحی و روانه بازار کند.

اگرچه هدست کوئست ۳ توانسته است در زمینه واقعیت مجازی عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد اما قیمت بالای آن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت؛ به گونه‌ای که مدل ۱۲۸ گیگابایتی این هدست با قیمت ۴۷۹.۹۹ پوند تقریبا دو برابر گران‌تر از هدست کوئست ۲ می‌باشد. این مشکل نشان می‌دهد که Oculus نیاز دارد تا نسخه ارزان‌تری از هدست کوئست ۳ را تولید کند.

براساس آخرین گزارش‌ها، متا در حال کار بر روی نسخه ارزان‌تری از هدست کوئست ۳ می‌باشد. این نسخه که احتمالا کوئست ۳ لایت نام دارد، از نمایشگر و قدرت پردازشی یکسان با نسخه اصلی بهره می‌برد اما فاقد دوربین‌های RGB در قاب جلویی خواهد بود. حذف این دوربین‌ها موجب خواهد شد تا نسخه لایت در زمینه واقعیت ترکیبی عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد.

این نسخه ارزان‌تر می‌تواند به موقع جایگزین هدست کوئست ۲ شده و اکوسیستم متا کوئست را قوی‌تر کند؛ همچنین توسعه‌دهندگان را متقاعد سازد تا از مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته هدست کوئست ۳ استفاده کنند. در حال حاضر تعداد زیادی از بازی‌های واقعیت مجازی برای هر دو هدست کوئست ۲ و کوئست ۳ ساخته و عرضه می‌شوند.

در صورت عرضه نسخه لایت کوئست ۳، این هدست می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای گیمرهای کامپیوتر باشد؛ گفتنی است که هم اکنون کوئست ۲ محبوب‌ترین هدست واقعیت مجازی موجود برای کامپیوتر است. اگر هدست‌های سری Quest 3 با قیمت کمتری در دسترس قرار گیرند، گیمرهای کامپیوتر دلایل بیشتری برای ارتقا خواهند داشت؛ با این‌حال بیشتر بازیکنان واقعیت مجازی در کامپیوتر ممکن است علاقه‌ای به ویژگی‌های واقعیت ترکیبی هدست Quest 3 نداشته باشند.

با اعلام اخیر سونی مبنی بر سازگاری هدست PSVR 2 با کامپیوترهای شخصی، نسخه لایت هدست کوئست ۳ می‌تواند رقیبی بزرگ برای برنامه‌های PCVR سونی باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید