هوش مصنوعی جمنای گوگل از پاسخ به سوالات انتخاباتی منع شد - تکفارس 
هوش مصنوعی جمنای گوگل از پاسخ به سوالات انتخاباتی منع شد - تکفارس 
هوش مصنوعی جمنای گوگل از پاسخ به سوالات انتخاباتی منع شد - تکفارس 

هوش مصنوعی جمنای گوگل از پاسخ به سوالات انتخاباتی منع شد

فرزاد اسرافیلی
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - 15:01
Gemini

گوگل رسما تایید کرده است که پاسخ به سوالات مربوط به انتخابات از چت بات هوش مصنوعی جمنای (Gemini) را محدود می‌کند.

این سیاست در کشور هندوستان که انتخابات آن از اول آوریل آغاز می‌شود اعمال شده است. هدف از اعمال این مقررات توسط گوگل جلوگیری از بحث و جدل بیشتر در مورد فناوری هوش مصنوعی می‌باشد. جمنای در واقع هوش مصنوعی ساخته شده گوگل می‌باشد که همانند هوش مصنوعی ChatGPT چت بات وایرال می‌باشد. این هوش مصنوعی قادر است به صورت متن یا ارائه تصویر به سوالات کاربران پاسخ دهد.

سخنگوی گوگل در گفتگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد اقدام اخیر بخشی از برنامه‌های مصوب سال گذشته این شرکت در قبال انتخاب می‌باشد. وی گفت:

همانطور که در دسامبر گذشته اعلام کردیم، با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۴ در سراسر جهان شاهد چندین انتخابات هستیم و حساسیت‌های فراوانی که درباره آن‌ها وجود دارد، تصمیم گرفتیم قابلیت پاسخ دهی جمنای به سوالات انتخابات را محدود کنیم.

امسال در کشورهای مختلف جهان از جمله ایالات متحده، بریتانیا و آفریقای جنوبی انتخاباتی برگزارشود. وقتی بی‌بی‌سی درباره آن انتخابات سؤالاتی از جمینی مپرسید، این هوش مصنوعی بدین صورت پاسخ می‌داد:


هنوز در حال یادگیری برای پاسخ دادن به این سؤال هستم. در ضمن، شما Google Search را امتحان کنید.

با این حال، هنگامی که یک سری سؤالات بعدی در مورد سیاست هند از جمنای پرسیده شد، این چت بات اطلاعات دقیق‌تری در مورد احزاب اصلی این کشور ارائه کرد.

تحولات و استفاده روز افزون از هوش مصنوعی مولد نگرانی‌هایی را در مورد ارائه اطلاعات نادرست توسط آن‌ها ایجاد کرده و دولتمردان سرتاسر جهان را وادار به اتخاذ مقرراتی در استفاده از آن‌ها کرده است. در هفته‌های اخیر، هند به شرکت‌های فناوری هشدار داده است که برای عرضه ابزارهای هوش مصنوعی که «غیرقابل اعتماد» باشند یا در مرحله آزمایشی قرار داشته باشند، به مجوز نیاز دارند.

در ماه فوریه، پس از آنکه هوش مصنوعی تصویرساز گوگل به اشتباه تصویر یک مرد سیاه پوست را به عنوان پدران بنیانگذاران ایالات متحده ارائه کرد، این شرکت مجبور به عذرخواهی شد. جمنای همچنین به اشتباه یک مرد سیاه‌پوست و یک زن آسیایی را به عنوان سربازان آلمانی جنگ جهانی دوم به تصویر کشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید