استفاده از هدست ویژن پرو اپل برای اولین بار در یک عمل جراحی - تکفارس 
استفاده از هدست ویژن پرو اپل برای اولین بار در یک عمل جراحی - تکفارس 
استفاده از هدست ویژن پرو اپل برای اولین بار در یک عمل جراحی - تکفارس 

استفاده از هدست ویژن پرو اپل برای اولین بار در یک عمل جراحی

فرزاد اسرافیلی
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - 17:21
ویژن پرو اپل عمل جراحی

جراحان خدمات سلامت ملی بریتانیا (NHS) برای اولین بار از هدست واقعیت مجازی ویژن پرو اپل در یک عمل جراحی استفاده کردند.

تیمی پزشکی در بیمارستان خصوصی کرامول در لندن از هدست واقعیت مجازی ۲۷۰۰ پوندی در حین عمل جراحی بر ستون فقرات یک بیمار استفاده کردند.

فقط یکی از پرستاران اسکراب از هدست ویژن پرو اپل در عمل جراحی استفاده کرد و در آماده‌سازی، پیگیری روند و انتخاب ابزار مناسب از آن کمک گرفت. این هدست به جراحان در مشاهده دنیای واقعی با صفحات مجازی که اطلاعات مهم را برجسته می‌کردند، کمک شایانی کرد.

سووی ورهو، پرستار ارشد اسکراب به دیلی میل گفت:

استفاده از این ‌هدست خطای انسانی و حدس و گمان را از بین می‌برد و حین عمل اعتماد را به نفس برای جراحان به ارمغان می‌آورد.

وی همچنین از این فناوری به عنوان «تغییر دهنده قواعد بازی» یاد کرد.

استفاده از هدست ویژن پرو اپل برای اولین بار در یک عمل جراحی - تکفارس 

این عمل جراحی را آقای سید آفتاب انجام داد و در حال حاضر دو تراست خدمات سلامت ملی بریتانیا در حال مذاکره با Exes، شرکت آمریکایی سازنده نرم افزار هوش مصنوعی هستند.

نرم افزار هوش مصنوعی به یادداشت هر مرحله از عمل کمک می‌کند و آن را با روش‌های مشابه انجام شده توسط جراحان دیگر مقایسه می‌کند.

آقای آفتاب این نرم افزار را تحسین کرد و اعلام کرد این نرم افزار یک پرستار بی‌تجربه را تبدیل به فردی با ده سال تجربه کرده بود.

این جراحی در حالی انجام می‌شود که جرمی هانت، وزیر دارایی، در سخنرانی بودجه خود از تصمیم این وزارت برای بروز کردن سیستم‌های فناوری اطلاعات NHS خبر داد و اعلام کرد خواستار به رسمیت شناختن استفاده از هوش مصنوعی در بخش خدمات بهداشتی است.

این هدست رویایی که توسط سیمپسون‌ها نیز پیش بینی شده بود، در حال حاضر در بریتانیا عرضه نشده است اما با قیمت ۳۵۰۰ دلار در ایالات متحده به فروش می‌رسد. بنا به اعلام اپل هدف از طراحی این هدست ایجاد تجربه‌ای فراگیر در حین انجام کارهای روزمره است.

حال باید منتظر ماند و دید استفاده از این هدست در عمل جراحی می‌تواند به انقلابی در بخش بهداشت شود یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید