نیکون شرکت معروف RED را خریداری کرد - تکفارس 
نیکون شرکت معروف RED را خریداری کرد - تکفارس 
نیکون شرکت معروف RED را خریداری کرد - تکفارس 

نیکون شرکت معروف RED را خریداری کرد

افشین نوری
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 13:53
نیکون

نیکون تائید کرد که شرکت سازنده دوربین‌های سینمایی RED را خریده است. حالا نیکون می‌تواند به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند گلوبال شاتر و قابلیت فشرده‌سازی RED دسترسی داشته باشد.

نیکون با انتشار بیانیه‌ای گفته است که شرکت RED را به منظور رشد سریع در بازار دوربین‌های دیجیتال سینمایی حرفه‌ای خریداری کرده است.

حالا قرار است RED به عنوان زیرمجموعه نیکون عمل کند. به این ترتیب نیکون تبدیل به یکی از دو شرکت مهم دوربین دنیا می‌شود که بعد از سونی به فناوری گلوبال شاتر دسترسی خواهد داشت.

نیکون نگفته که فناوری گلوبال شاتر و قابلیت فشرده‌سازی Redcode RAW شرکت RED را در کدام یک از زیرمجموعه‌های خود استفاده خواهد کرد. البته با توجه اینکه قرارداد خرید هنوز نهایی نشده است، این اتفاق احتمالا مدتی طول خواهد کشید.

با این خرید، به نظر می‌رسد که باید منتظر فناوری‌های جدیدی مثل گلوبال شاتر در دوربین‌های آینده نیکون باشیم.

نیکون اخیرا از کاربران خواسته بود تا به جای استفاده از هوش مصنوعی با دوربین های واقعی عکاسی کنند. این در حالیست که بیشتر شرکت‌های بزرگ بازار دوربین‌های عکاسی در قبال رشد ناگهانی مولدهای تصویر، مانند میدجرنی (Midjourney)، سکوت کرده‌اند.

نیکون پس از سونی و کانن سومین شرکت بزرگ بازار دوربین‌های عکاسی است و از این رو جای تعجبی ندارد که چنین درخواستی از کاربران کرده است. این شرکت اعلام کرده که مولدهای هوش مصنوعی منجر به بیکاری بسیاری از عکاسان شده است.

با این حال، می‌توان گفت که فناوری هوش مصنوعی مزایایی نیز دارد و برای مثال به کاربرانی که توانایی سفر به کشورها و یا شهرهای دیگر برای ثبت تصاویر مورد نظر خود را ندارند کمک کرده است.

به‌طور کلی می‌توان گفت که هوش مصنوعی و دوربین‌های عکاسی رقیب مستقیم یکدیگر نبوده و در واقع این فناوری با ارتقای قابلیت پردازش تصاویر و فوکوس خودکار دوربین‌ها به پیشرفت آن‌ها نیز کمک کرده است. بنابراین احتمالاً در آینده نیز شاهد استفاده‌ از این فناوری در دنیای عکاسی خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید