انتشار اطلاعات تازه درباره تراشه تنسور G4 گوگل - تکفارس 
انتشار اطلاعات تازه درباره تراشه تنسور G4 گوگل - تکفارس 
انتشار اطلاعات تازه درباره تراشه تنسور G4 گوگل - تکفارس 

انتشار اطلاعات تازه درباره تراشه تنسور G4 گوگل

محمدامین حیدری
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - 07:14
تراشه تنسور G4

یک گزارش منتشرشده از سوی کره نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد به کمک فرایند ساخت جدیدتر سامسونگ، تراشه تنسور G4 خود را با هدف تولید حرارت کمتر و بهره‌وری انرژی، تولید کند.

وب‌سایت Financial News به‌نقل از منابع صنعتی گزارش داده است که گوگل و سامسونگ همانطور که انتظار می‌رفت درحال کار بر روی تراشه تنسور G4 هستند؛ تراشه‌ای که از آخرین نسخه فرایند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ بهره خواهد برد.

همانطور که سامسونگ در زمان تولید نسل پیشین این تراشه، از روش FOWLP استفاده کرده بود، اکنون این غول کره‌ای تصمیم دارد برای تولید پردازنده تنسور G4 نیز از نسخه جدیدتر این روش استفاده کند که می‌تواند نوید پیشرفت در زمینه تولید حرارت و بهره‌وری انرژی را نسبت به نسل قبل بدهد.

براساس گزارشات گذشته، تراشه تنسور G4 گوگل، یک ارتقا جزئی نسبت به تراشه نسل پیشین خود است. اکنون اگر گوگل تولید حرارت کمتر و بهره‌وری انرژی را به عنوان بخشی از بهبودهای اصلی این تراشه لحاظ کرده باشد، مطمئنا می‌تواند خبر خوبی باشد.

باتوجه به اینکه تراشه‌های کوالکام و مدیاتک تولیدشده توسط TSMC، عملکرد بهتری در زمینه کنترل حرارت و بهره‌وری انرژی دارند، گفته می‌شود که گوگل در سال ۲۰۲۵ با عرضه پردازنده تنسور G5 در سری گوشی‌های پیکسل ۱۰ قصد دارد به‌‎طور کامل از سامسونگ جدا شده و فرایند ساخت نسل بعدی تراشه اختصاصی خود را به TSMC واگذار کند.

انتظار می‌رود تراشه تنسور G4 گوگل در سری پیکسل ۹ و همچنین پیکسل فولد ۲ استفاده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید