گوگل ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی می‌آورد - تکفارس 
گوگل ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی می‌آورد - تکفارس 
گوگل ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی می‌آورد - تکفارس 

گوگل ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی می‌آورد

محمدامین حیدری
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 21:14
گوگل ارتباط ماهواره‌ای

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که به دلیل عدم دسترسی به شبکه تلفن‌همراه یا وای فای، موفق به ارسال یک پیام اضظراری نشده باشید؟ خبر خوب این است که برای حل این مشکل، گوگل تصمیم دارد گوشی‌های پیکسل و احتمالا سایر گوشی‌های اندرویدی را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اضطراری مجهز کند.

گوگل پیش از عرضه اندروید ۱۴، وعده اضافه‌شدن پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای به این نسخه از سیستم‌عامل خود را داده بود؛ از آن زمان تا به‌حال شواهد زیادی نشان می‌دهد که این غول فناوری درحال توسعه قابلیت پیام اضطراری از طریق اتصال ماهواره‌ای است. اکنون، بروزرسانی اخیری که برای برنامه “Adaptive Connectivity Services” منتشر شده است نشان می‌دهد که گوگل درحال آماده‌شدن برای افزودن این ویژگی به گوشی‌های پیکسل است.

براساس پست اخیر کانال تلگرام Google News، نسخه p.2024.08 اپلیکیشن Adaptive Connectivity Services راه را برای عرضه این ویژگی هموار می‌کند؛ این نوع اتصال به شما امکان می‌دهد در صورتی که قادر به اتصال به شبکه تلفن‌همراه یا وای فای نمی‌باشید، از طریق ماهواره پیام اضطراری ارسال کنید.

با مراجعه به تنظیمات گوشی، می‌توانید قابلیت ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره را در بخش Safety & emergency پیدا کنید. این بخش ضمن ارائه توضیحاتی مختصر درباره این ویژگی، دو گزینه در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید این ویژگی را در حالت آزمایشی (دمو) یا بصورت واقعی استفاده کنید.

همچنین متنی کوتاه درباره‌ سرویس ماهواره‌ای Garmin و کشورهای تحت پوشش آن وجود دارد که نام آنها از طریق لینکی که در همان متن قرار گرفته است، مشخص شده است. شایان ذکر است که Garmin، ارائه‌دهنده سرویس‌های ماهواره‌ای برای بیش از ۱۵۰ کشور دنیا در تمامی قاره‌ها می‌باشد.

علاوه‌براین، یک پیام سلب مسئولیت وجود دارد که در هنگام برقراری ارتباط با خدمات اضطراری از طریق ماهواره، نام، ایمیل، شماره‌تلفن، مکان، اطلاعات دستگاه و مخاطبین اضطراری شما با ارائه‌دهندگان خدمات اضطراری و ماهواره‌ای به اشتراک گذاشته می‌شوند.

اگرچه در توضیحات مربوط به این قابلیت، مشخصاً از نام گوشی پیکسل استفاده شده است اما بدان معنا نیست که این قابلیت تنها برای گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل عرضه خواهد شد؛ باید منتظر ماند تا ببینیم این شرکت این ویژگی را به سایر گوشی‌های اندرویدی می‌آورد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید