گوگل قابلیت جدید “Notes” را برای نتایج جستجوها معرفی کرد - تکفارس 
گوگل قابلیت جدید “Notes” را برای نتایج جستجوها معرفی کرد - تکفارس 
گوگل قابلیت جدید “Notes” را برای نتایج جستجوها معرفی کرد - تکفارس 

گوگل قابلیت جدید “Notes” را برای نتایج جستجوها معرفی کرد

افشین نوری
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - 14:34
گوگل Notes

گوگل یک قابلیت جدید به نام “Notes” به اپلیکیشن جستجوی خود اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های خود را به نتایج جستجوهایی که در وب پیدا می‌کنند اضافه کنند.

قابلیت Notes فضایی را برای کاربران ایجاد می‌کند تا افکار و نظرات خود را در رابطه با موضوعات جستجو ثبت کنید. این یادداشت‌ها خصوصی نیستند، بلکه به صورت عمومی برای همه کسانی که موضوع مشابهی را جستجو می کند قابل مشاهده خواهد بود. گوگل فکر می‌کند که این قابلیت می‌تواند لایه جدیدی از بینش انسانی را به نتایج جستجوها اضافه کند.

گوگل Notes

از آنجاییکه یادداشت‌ها قابلیت ایندکس‌سازی در وب باز را خواهند داشت، بنابراین کاربران می‌توانند آنها را مستقیماً از طریق لینک‌های ایمیل و نه صرفاً از طریق نتایج جستجوها به اشتراک بگذارند.

برای استفاده از این قابلیت، شما باید از طریق Search Labs وارد شوید. بعد از فعالسازی آن، دکمه‌های افزودن و دیدن یادداشت‌ها را در زیر نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد.

شما می‌توانید یادداشت‌های خود را با فونت‌ها و تصاویر رنگارنگ به منظور ارائه ظاهری جذاب‌تر سفارشی کنید. همچنین می‌توانید به هر صفحه جستجوی گوگل بروید و یادداشت‌هایی که توسط دیگران اضافه شده‌اند را مشاهده کنید.

در حال حاضر، عرضه اولیه قابلیت Notes محدود به کاربران ایالات متحده و هند است و در ادامه برای کاربران سایر کشورها ارائه خواهد شد. گفتنی است گوگل میت هم قابلیت مهمی دریافت کرده‌ که امکان برقراری تماس‌های ویدیویی یک به یک را می‌دهد.

قبل از این، کاربران میت باید قبل از برقراری تماس‌های ویدیویی یک در اپلیکیشن موبایلی آن، لینک جلسه ایجاد می‌کردند که می‌توانستند آن را از طریق چت یا ایمیل به اشتراک بگذارند.

آخرین آپدیت این اپلیکیشن حالا نیاز به ایجاد لینک برای برقراری تماس‌های ویدیویی یک به یک را از بین می‌برد، بنابراین کاربران می‌توانند در اپلیکیشن خود مستقیما با همکار خودشان تماس برقرار کنند.

گوگل علاوه بر ساده‌تر کردن امکان برقراری تماس‌های ویدیویی یک به یک، قابلیت‌هایی نیز برای تماس‌ها اضافه کرده است که شامل چت درون جلسه، پس‌زمینه‌های مجازی و افکت های بصری می‌شوند.

به گفته گوگل، قابلیت جدید میت به طور پیش‌فرض فعال است و همچنین قرار است کنترل‌های مدیریت برای محدود کردن تماس‌های ورودی در سال آینده ارائه شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید