شایعه: فناوری خنک کننده گرافن اپل، آیفون ۱۶ را متحول خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: فناوری خنک کننده گرافن اپل، آیفون ۱۶ را متحول خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: فناوری خنک کننده گرافن اپل، آیفون ۱۶ را متحول خواهد کرد - تکفارس 

شایعه: فناوری خنک کننده گرافن اپل، آیفون ۱۶ را متحول خواهد کرد

افشین نوری
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - 13:19
آیفون 16

فناوری خنک کننده گرافن اپل برای آیفون ۱۶ در راه است. گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر به لطف پردازنده‌های پیشرفته، مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام و A17 پرو اپل، به طور قابل‌توجهی قدرتمند شده‌اند. امروزه عملکرد گوشی‌های هوشمند به سطحی رسیده است که با کنسول‌های بازی مدرن رقابت می‌کند.

این اغراق نیست؛ برای مثال، آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس می‌توانند بازی‌های رایانه ای و کنسولی را به راحتی اجرا کنند. انتظار می‌رود این افزایش عملکرد باز هم افزایش یابد، اما یک مشکل بزرگ وجود دارد: گرمای بیش از حد. اما ظاهرا اپل برای رفع این مشکل قصد دارد از خنک‌کننده گرافن را در سری آیفون ۱۶ برای مدیریت بهتر دما استفاده کند.

ما اخیرا شاه معرفی مدل‌های آیفون ۱۵ پرو بودیم که دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای هستند. با این حال، کاربران این گوشی‌ها مشکل داغ کردن بیش از حد را گزارش کرده‌اند که باعث می شود دستگاه‌ها را نتوان به راحتی در دست گرفت. حتی گفته شده برخی کاربران به دلیل حرارات شدید این گوشی‌ها، از آن‌ها به عنوان وسیله پخت و پز استفاده می‌کنند.

حالا یک افشاگر مطرح به نام KosutamiSan فاش کرده که اپل به طور جدی روی سیستم حرارتی گرافن سری آیفون ۱۶ کار می کند تا مشکل گرمایشی را که قبلا وجود داشت حل کند. اپل از هیچ فناوری خنک کننده فعال استفاده نخواهد کرد. بنابراین، سری آیفون ۱۶ خنک کننده مبتنی بر فن نخواهد داشت. در عوض، گرافن که یک رسانای حرارتی عالی است، با جذب گرما از پردازنده، دما داخلی را کنترل خواهد کرد.

گرافن ماده‌ای با هدایت حرارتی عالی است. این ماده در دمای اتاق دارای رسانایی حرارتی ۵۰۰۰ وات بر متر کلوین است. این تقریباً ۲ برابر مس و ۳ برابر نقره است. استفاده از این ماده یا توجه به اینکه اپل هر سال پردازنده‌های خود را قدرتمندتر و کارآمدتر می‌کند می‌تواند بسیار موثر باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا همه مدل‌های آیفون ۱۶ از این خنک‌کننده استفاده خواهند کرد یا خیر. باید تا ماه سپتامبر منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه فکرهایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید