شایعه: منتظر تغییرات بزرگ در iOS 18 اپل باشید - تکفارس 
شایعه: منتظر تغییرات بزرگ در iOS 18 اپل باشید - تکفارس 
شایعه: منتظر تغییرات بزرگ در iOS 18 اپل باشید - تکفارس 

شایعه: منتظر تغییرات بزرگ در iOS 18 اپل باشید

افشین نوری
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - 11:30
iOS 18

اپل ظاهرا توسعه iOS 18 و iPadOS 18 و همچنین سایر پلتفرم‌های خود مانند macOS و watchOS را متوقف کرده است تا برخی باگ‌های آن‌ها را برطرف کند. حالا مارک گورمن تحلیلگر بلومبرگ اطلاعاتی درباره این تصمیم اپل فاش کرده است. به گفته این تحلیلگر، iOS 18 دارای تغییرات بزرگی خواهد بود که این تغییرات برای کمک به فروش سری آیفون ۱۶ در سال آینده ضروری هستند.

ظاهرا اپل می‌خواهد برای رقابت با گوگل برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را به iOS 18 بیاورد. گورمن گفته است که اپل سال آینده هیچ تغییر بزرگی در گوشی‌های آیفون ایجاد نخواهد کرد، هرچند برخی شایعات به افزایش سایز نمایشگرهای آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به ۶.۳ و ۶.۹ اینچ اشاره کرده‌اند. گورمن معتقد است که iOS 18 باید بسیار فراتر از حد معمول باشد تا مشتریان را ترغیب به خرید یکی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۴ کند.

اپل به‌تازگی اولین بیلد داخلی iOS 18 و macOS 15 را منتشر کرده، اما ظاهرا وجود باگ‌هایی در آن‌ها یاعث شده تا انتشار نسخه های بعدی را متوقف کند. معمولا چهار مرحله برای توسعه هر سیستم‌عامل iOS وجود دارد که هر کدام حدود شش هفته طول می‌کشد. حالا اپل یک هفته بیشتر برای رفع باگ‌ها وقت گذاشته است. با این حال انتظار می‌رود که هر چهار مرحله قبل از معرفی iOS 18 در WWDC سال آینده کامل شوند.

بنابراین تاخیر یک هفته‌ای در توسعه iOS 18 تغییر چندانی در تاریخ انتشار آن ایجاد نخواهد کرد. گورمن گفته است که مدیران ارشد اپل، iOS 18 را جاه طلبانه نامیده‌اند.

اپل به‌تازگی iOS 17.0.3 را برای رفع مشکل داغ کردن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو منتشر کرد. این شرکت ماه گذشته iOS 17 را با تغییرات اساسی عرضه کرد و حالا آپدیت iOS 16.6.1 را که آخرین به‌روزرسانی موجود برای iOS 16 بود متوقف کرده است. این به معنای آن است که شما دیگر نمی‌توانید از iOS 17 به iOS 16 دانگرید کنید.

iOS 17 یک به‌روزرسانی جدید است که دارای مشکلات و باگ‌هایی است. هرچند این به روز رسانی به ارائه قابلیت‌ها و تغییرات جدید ادامه می‌دهد، اما iOS 16.6.1 نسبت به iOS 17 پایدارتر بود و حالا که اپل iOS 16.6.1 را متوقف کرده است، دیگر نمی توانید از iOS 17.0.2 یا iOS 17.0 دانگرید کنید.

اپل در واقع می‌خواهد که کاربران از قابلیت‌های جدید iOS 17 لذت ببرید و به آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی پایبند باشند. بنابراین اگر شما با iOS 17.0.2 یا نسخه‌های جدیدتر مشکل دارید، دیگر نمی‌توانید به iOS 16 دانگرید کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید