پروژه آلاسکا: نسل دوم هدست ویژن پرو اپل - تکفارس 
پروژه آلاسکا: نسل دوم هدست ویژن پرو اپل - تکفارس 
پروژه آلاسکا: نسل دوم هدست ویژن پرو اپل - تکفارس 

پروژه آلاسکا: نسل دوم هدست ویژن پرو اپل

افشین نوری
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - 10:17
اپل

اخیرا گزارش‌هایی درباره اینکه اپل روی نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی خود کار می‌کند وجود داشت، حالا MacRumors اطلاعات جدیدی درباره این پروژه فاش کرده است.

نسل دوم هدست اپل ویژن پرو که با نام پروژه آلاسکا شناخته می‌شود، شباهت زیادی به نسل اول ویژن پرو دارد که در کنفرانس WWDC 2023 معرفی شد. دستگاه جدید زیبایی‌شناسی منحنی و قرارگیری دکمه‌های ویژن پرو را حفظ کرده است، اما ظاهرا محل قرارگیری اسپیکرهای آن متفاوت خواهد بود.

طبق گزارش امروز، طرح‌ اولیه نسل دوم هدست اپل دارای آن بخش‌های گردی که اسپیکرهای نسل اول را در خود جای می‌دادند نخواهد بود. در عوض، این هدست دارای قسمت‌هایی خواهد بود که در تمام طول خود صاف هستند.

تفاوت دیگر مربوط به بندهای پشتی می‌شود. هدست نسل دوم اپل ظاهرا دارای بندهایی خواهد بود که از نظر طراحی ساده‌تر هستند. شایعات قبلی حکایت از آن داشت که هدست بعدی اپل ممکن است ارزان‌تر از ویژن پرو باشد که گزارش امروز تاحدودی آن را تائید می‌کند.

اپل همچنین برنامه‌هایی برای ارائه باتری اکسترنال، مشابه باتری مورد استفاده در نسل اول اپل ویژن پرو دارد. در بخش سخت‌افزار، نسل دوم ویژن پرو مجهز به مجموعه‌ای از دوربین‌ها و سنسورهای مشابه نسل اول خواهد بود. این هدست از قطب نما، حسگر نور محیطی، مغناطیس‌سنج و ژیروسکوپ بهره خواهد برد که همگی در آیفون وجود دارند. در بخش اتصالات، نسل دوم هدست اپل از وای‌فای، بلوتوث ۵ و صدای کم تاخیر (ULLA) پشتیبانی خواهد کرد.

سخت افزار اصلی نسل دوم هدست اپل:

  • ۲ صفحه نمایش میکرو OLED
  • ۱ دوربین TrueDepth
  • ۴ دوربین بینایی کامپیوتر (CV).
  • ۲ دوربین RGB
  • ۲ نور مادون قرمز
  • تنظیم فاصله بین مردمک نیمه خودکار(IPD).
  • قطب نما، حسگر نور محیط، مغناطیس‌سنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ

طبق گزارش امروز، نسل دوم هدست اپل در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا به ناچار مشکلاتی را برای اپل ایجاد کرده‌اند و به همین خاطر است که عرضه این هدست برای چندین ماه بعد از معرفی برنامه ریزی شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید