یوتیوب تلاش جهانی خود برای سرکوب مسدودکننده های تبلیغاتی را آغاز کرد - تکفارس 
یوتیوب تلاش جهانی خود برای سرکوب مسدودکننده های تبلیغاتی را آغاز کرد - تکفارس 
یوتیوب تلاش جهانی خود برای سرکوب مسدودکننده های تبلیغاتی را آغاز کرد - تکفارس 

یوتیوب تلاش جهانی خود برای سرکوب مسدودکننده های تبلیغاتی را آغاز کرد

افشین نوری
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - 08:48
یوتیوب

اگر از کاربران یوتیوب هستید حتما می‌دانید که این پلتفرم چقدر تبلیغات زیادی نشان می‌دهد. این تبلیغات از سال ۲۰۰۷ به صورت آزمایشی شروع شدند و در سال ۲۰۰۸ رسما راه‌اندازی شدند. تبلیغات باعث افزایش درآمد پلتفرم می‌شود و به شرکت اجازه می‌دهد تا به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت کند. با این حال، یوتیوب در طول سال های گذشته، میزان تبلیغات نمایش داده شده در ویدیوها را بسیار افزایش داده است.

راه رسمی یوتیوب برای تجربه بدون تبلیغات، از طریق خرید اشتراک YouTube Premium است. با این حال، برخی کاربران برای جلوگیری از نمایش این تبلیغات از مسدود کننده‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. یوتیوب در اوایل سال جاری به صورت آزمایشی شروع به سرکوب این مسدود کننده‌ها کرد. اما حالا این شرکت تلاش های خود را برای سوق دادن کاربران به YouTube Premium افزایش داده است.

برخی از کاربران در طول ماه‌های گذشته متوجه فشارهای یوتیوب علیه مسدود کننده های تبلیغاتی شده‌اند و حالا این شرکت با انتشار بیانیه‌ای گفته است که تلاشی جهانی برای سرکوب مسدودکننده‌های تبلیغات و ترغیب کاربران به سمت YouTube Premium را آغاز کرده است.

به گفته یوتیوب، استفاده از مسدودکننده های تبلیغاتی شرایط خدمات این پلتفرم را نقض می‌کند. یوتیوب می‌گوید تبلیغات به میلیاردها نفر اجازه می دهد تا به محتوای مورد علاقه خود در این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

در هر حال، برای کاربران یوتیوب، بهترین راه برای داشتن یک تجربه بدون تبلیغات، پرداخت هزینه اشتراک YouTube Premium است. تجربه بدون تبلیغات تنها یکی از مزایای این سرویس است و شما همچنین به YouTube Music و سایر قابلیت‌های انحصاری مانند دانلود ویدیوها دسترسی خواهید داشت.

همچنین طبق یک گزارش جدید، یوتیوب در حال توسعه ابزار هوش مصنوعی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا صدای خود را برای تقلید از هنرمندان مشهور تغییر دهند. بلومبرگ گزارش داده است که یوتیوب با شرکت‌های موسیقی تماس گرفته تا درباره دریافت حقوق آهنگ‌ها برای آموزش این ابزار مذاکره کند.

این ابزار به کاربران کمک خواهد کرد تا صدای خود را با استفاده از صدای هنرمندان مشهور ضبط کنند. البته به نظر می رسد هنوز شرکت‌های بزرگ موسیقی با تقاضای یوتیوب موافقت نکرده‌اند و مذاکرات ادامه دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید