بهترین برندهای گیربکس صنعتی کدام اند؟ - تکفارس 
بهترین برندهای گیربکس صنعتی کدام اند؟ - تکفارس 
بهترین برندهای گیربکس صنعتی کدام اند؟ - تکفارس 

بهترین برندهای گیربکس صنعتی کدام اند؟

تکفارس
۸ آبان ۱۴۰۲ - 16:43
بهترین برندهای گیربکس صنعتی کدام اند؟ - تکفارس 

امروزه بسیاری از صنعتگران برای انتخاب بهترین برند های گیربکس صنعتی با سؤالاتی روبرو هستند. گیربکس صنعتی، یکی از ابزارهای مهم و کارآمد در صنعت است. بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی، ماشین ­آلات کشاورزی، راه و ساختمان، معادن و پتروشیمی به این تجهیزات وابسته هستند. گیربکس، وسیله­ ای مکانیکی است که سرعت دور موتور را کاهش می­دهد و از دستگاهی که از موتور نیرو می­گیرد حفاظت می­کند. در واقع این دستگاه به صورت یک واسطه برای انتقال نیرو از موتور به دستگاه دریافت کننده­ی نیرو مانند پمپ، تسمه­ی نقاله و… عمل می­کند. عملکرد گیربکس­ ها به این صورت است که چرخ­ دنده ­ها با یکدیگر درگیر می شوند. در این میان کیفیت انتقال قدرت به سطح درگیری دنده­ ها بستگی دارد. هر چه سطح آن بیشتر باشد، انتقال نیرو از موتور بهتر صورت می­گیرد. وقتی چرخ ­دنده­ ها با یکدیگر درگیر می­شوند، مقدار گشتاور ورودی در بخش خروجی گیربکس تغییر می­کند.

اجزای سازنده بهترین برندهای گیربکس صنعتی

بهترین برندهای گیربکس صنعتی کدام اند؟ - تکفارس 

برای انتخاب گیربکس مناسب لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید و بهترین برندهای گیربکس صنعتی را بشناسید. بیایید پیش از اقدام برای خرید گیربکس صنعتی از نامیک سنتر اجزا و ویژگی­های آن را با هم بررسی کنیم.

قطعاتی اجزای اصلی بهترین برندهای گیربکس صنعتی را تشکیل می­دهند. این اجزا در اشکال و حالت­ های گوناگون در گیربکس ­ها به کار می­ روند. مهم ­ترین و ضروری ­ترین اجزای این قطعات عبارتند از:

  • چرخ دنده­ ها
  • بلبرینگ و یاتاقان
  • شفت‌ و کوپلینگ‌
  • سیستم آب ‌بندی یا نشت ­بند
  • سیستم کنترل روغن
  • بدنه و پوسته

دسته­ بندی انواع گیربکس ­های صنعتی

در نگاه کلی گیربکس‌ های صنعتی را می­توان به دو گروه افزاینده و کاهنده تقسیم ­بندی کرد. نوع کاهنده همان­ طور که از نامش پیداست، کاهش سرعت و در نتیجه افزایش گشتاور را در پی دارد. گیربکس­ های کاهنده اهمیت و گستره ­ی وسیع ­تری در صنایع داشته و بسیار پرمصرف هستند. نوع افزاینده حالت عکس دارد؛ یعنی با افزایش سرعت و کاهش گشتاور همراه است. گیربکس­ های افزاینده بیشتر در صنایع بزرگی مثل نیروگاه­ ها و پالایشگاه­ ها به کار می­روند.

انواع گیربکس صنعتی پرکاربرد

بهترین برندهای گیربکس صنعتی کدام اند؟ - تکفارس 

گیربکس ‌های صنعتی در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شوند. از جمله پرکاربرد ترین این گیربکس­ ها می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گیربکس خورشیدی: این گیربکس ­ها از انواع گیربکس‌­ های صنعتی پرکاربرد به شمار می­روند. در این گیربکس‌ ها یک چرخ دنده در وسط و سه چرخ دنده ­ی دیگر دور آن قرار می ­گیرند. توان الکتروموتور، دور خروجی و تعداد دندانه ‌­ی چرخ­ دنده­ ها در عملکرد آن مؤثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
  • گیربکس حلزونی: در این گیربکس ‌ها یک چرخ دنده­ ی حلزونی قطور به کار رفته و به همین مناسبت به این عنوان نامگذاری شده است. این گیربکس ‌ها بیشتر در کوره­های صنعتی، بالابرها و در صنایعی مانند تولید کاشی و سرامیک به کار می­رود.
  • گیربکس هلیکال: قرارگیری چرخ دنده ‌ها در این نوع گیربکس ­ها به صورت مارپیچی است. این گیربکس ­ها حجم کم، طول عمر بالا و آلودگی صوتی پایینی دارند. در کارخانه­ های سیمان­ سازی، میکسرهای صنعتی، صنایع غذایی، داروسازی و… از این گیربکس­ ها بسیار استفاده می­شود.

ویژگی‌های انتخاب بهترین برندهای گیربکس صنعتی

برای انتخاب گیربکس عالی و مناسب، ۴ نکته زیر را به خاطر بسپارید:

  1. کاربرد متناسب با کار مورد نظر: قطعه ‌های داخلی به کار رفته در گیربکس باید به نحوی باشد که بتواند از عهده ی انتقال توان بربیاید و گشتاور مورد نیاز را تأمین کند.
  2. توجه به محرک ورودی: نوع محرک ورودی در انتخاب گیربکس بسیار مهم است. شوک‌هایی که هر یک از محرک­ ها اعمال می ­کنند متفاوت است. موتورهای پیستونی نسبت به موتور الکتریکی شوک بیشتری وارد می کنند. پس گیربکسی که نیروی خود را از این نوع محرک دریافت می­کند باید ضریب اطمینان بالاتری داشته باشد.
  3. در نظر داشتن ضریب کار: هنگام انتخاب گیربکس حتماً به ضریب کار توجه کنید. با استفاده از این ضریب می توانیم گیربکس مناسب خود را انتخاب کنیم.
  4. محاسبه­ی دور ورودی به گیربکس: طبق مشخصه­ ی دور ورودی می ­توان محاسبات و اقداماتی نظیر نحوه ­ی روغن ­کاری، انتخاب نوع روغن، نوع یاتاقان و میزان کاهش و افزایش دما را انجام داد.

برخی از بهترین برندهای گیربکس صنعتی

فالک (Falk)

این شرکت در زمینه­ی ساخت گیربکس­ های صنعتی سابقه­ ای طولانی دارد و یکی از از زیر مجموعه ­های شرکت Rexnord در آمریکا می­باشد. محصولات این شرکت در صنایع غذایی، خودروسازی، تولید سیمان و معادن پرکاربرد هستند.

ماگ (MAAG)

یکی دیگر از برندهای مشهور در ایران است و نزدیک به صد سال سابقه دارد. در سال ­های اخیر این شرکت با شرکت آلمانی Renk ترکیب شد و هم اکنون با نام Renk-Magg در زمینه ­ی ساخت انواع گیربکس ­های صنعتی به فعالیت خود ادامه می ­دهد.

گیربکس­ های روسی(Rossi)

بیش از نیم قرن است که این شرکت ایتالیایی در زمینه­ی تولید موتورهای الکتریکی و گیربکس­های صنعتی خدمات خود را ارائه می­دهد. کیفیت محصولات این شرکت موجب شده تا بخش بزرگی از بازار جهانی را از آن خود کند.

اس­ای­دبلیو (SEW)

این برند آلمانی یکی از بهترین برندهای گیربکس صنعتی و از شهرت جهانی برخوردار است. امروزه در بسیاری از کشورهای جهان از این برند در صنایع سبک و سنگین استفاده می­شود.

گیربکس موتوواریو

یکی دیگر از بهترین برندهای گیربکس صنعتی ، این برند ایتالیایی است که در عرصه­ی تولید گیربکس و موتورهای الکتریکی شناخته شده است. به دلیل بازدهی بالای محصولات این شرکت، بسیاری از کارخانه­ها و کارگاه­های صنعتی جهان از آن استفاده می­کنند.

سخن پایانی

چنانچه قصد خرید گیربکس صنعتی دارید و در انتخاب بهترین برند گیربکس صنعتی با چالش مواجه شدید، مطالب این گفتار می­تواند راه گشای شما باشد. به یاد داشته باشید با آگاهی و کسب اطلاع می­توان از میان برندهای با کیفیت، مرغوب ترین و مناسب­ ترین محصول را بیابید.

بهترین برندهای گیربکس صنعتی کدام اند؟ - تکفارس 
مشاهده قیمت و خرید گیربکس صنعتی

علاوه بر اینکه برای خرید بهترین برند ها باید تحقیقات زیادی انجام دهید، باید خرید خود را از فروشگاه های مطمن انجام دهید تا علاوه بر قیمت مناسب، اصالت کالا و کیفیت بالا، از خدمات پس از فروش هم بهرهمند شوید. فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند که نامیک سنتر جزو بهترین فروشگاه های اینترنتی صنعتی است. فروشگاه صنعتی نامیک سنتر در کنار صنعتگران و تلاشگران ایرانی است و با عرضه­ی باکیفیت­ ترین برندهای حال حاضر همواره در تلاش است خدمات شایسته­ی خود را در اختیار آنان قرار دهد.

در آخر اگر تجربه ای در مورد خرید از فروشگاه نامیک سنتر دارید در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید