ساعت‌های گلکسی سامسونگ ممکن است به نمایشگرهای Micro LED مجهز شوند - تکفارس 
ساعت‌های گلکسی سامسونگ ممکن است به نمایشگرهای Micro LED مجهز شوند - تکفارس 
ساعت‌های گلکسی سامسونگ ممکن است به نمایشگرهای Micro LED مجهز شوند - تکفارس 

ساعت‌های گلکسی سامسونگ ممکن است به نمایشگرهای Micro LED مجهز شوند

افشین نوری
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - 13:07
ساعت‌های گلکسی سامسونگ ممکن است به نمایشگرهای Micro LED مجهز شوند - تکفارس 

سامسونگ قصد دارد از فناوری نمایشگر Micro LED در ساعت‌های هوشمند آینده خود استفاده کند تا نسل بعدی اپل واچ اولترا را به چالش بکشد.

نمایشگر Micro LED در مقایسه با OLED دارای روشنایی بیشتر، نسبت کنتراست بالا، دقت رنگ عالی و قابلیت دید بهتر در زیر نور مستقیم خورشید است که آن را به گزینه ایده‌آل برای پوشیدنی‌ها تبدیل می کند.

فناوری صفحه‌نمایش OLED در بسیاری از تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و حتی ساعت‌های هوشمند اندرویدی مانند سری گلکسی واچ ۶ استفاده شده است. اما به نظر می‌رسد که یک فناوری برتر در دنیای نمایشگر در حال ظهور است. فناوری Micro LED می تواند ارتقاهای خوبی نسبت به OLED برای پوشیدنی‌ها به ارمغان بیاورد و ساعت‌های آینده سامسونگ نیز ممکن است از این فناوری پیشرفته استفاده کنند.

سامسونگ تائید کرده که قصد دارد این فناوری در ساعت‌های هوشمند آینده خود استفاده کند. به نظر می رسد این شرکت خود را برای به چالش کشیدن نسل بعدی اپل واچ اولترا آماده می‌کند.

طبق شایعات، اپل نیز ممکن است از این فناوری در مدل‌های بعدی اپل واچ اولترا استفاده کند. سامسونگ هنوز ساعتی معرفی نکرده است که بتواند رقیب اپل واچ اولترا باشد.

اپل ظاهرا قصد دارد در ساعت‌های آینده اپل واچ خود از نمایشگرهای micro LED ال جی استفاده کند. یک تحلیلگر سرشناس به نام راس یانگ فاش کرده است که اپل از نمایشگرهای micro LED ال جی استفاده خواهد کرد. 

این کارشناس گفته است که اپل احتمالا در نیمه دوم ۲۰۲۴ سفارش تولید پنل‌های micro LED را به ال جی دیسپلی خواهد داد تا در اپل واچ‌های سال ۲۰۲۵ از آن‌ها استفاده کند. 

به نظر می‌رسد ال جی برای این منظور در حال ساخت یک خط تولید جدید است و همانطور که گفته شد پروسه تولید نمایشگرهای microLED در این خط تولید تا نیمه دوم ۲۰۲۴ آغاز نخواهد شد. 

البته برخی کارشناسان نیز گفته‌اند که اپل در ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۴ خود از نمایشگرهای microLED استفاده خواهد کرد. این نمایشگرها مزیت‌های زیادی نسبت به پنل‌های OLED دارند ‌که از آن جمله می‌توان به روشنایی بهتر و کیفیت تصویر بسیار عالی اشاره کرد.‌

هنوز تاریخ معرفی ساعت هوشمند Micro LED سامسونگ مشخص نشده است. با توجه به اینکه سامسونگ به تازگی جدیدترین سری گلکسی واچ خود را معرفی کرده است، شاید به این زودی‌ها شاهد این مدل جدید نباشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید