گوگل مپس چگونه محدودیت‌ سرعت پیش‌فرض برای انواع جاده‌ها را نشان می دهد؟ - تکفارس 
گوگل مپس چگونه محدودیت‌ سرعت پیش‌فرض برای انواع جاده‌ها را نشان می دهد؟ - تکفارس 
گوگل مپس چگونه محدودیت‌ سرعت پیش‌فرض برای انواع جاده‌ها را نشان می دهد؟ - تکفارس 

گوگل مپس چگونه محدودیت‌ سرعت پیش‌فرض برای انواع جاده‌ها را نشان می دهد؟

افشین نوری
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 09:36
گوگل مپس

گوگل مپس قادر است محدودیت سرعت را در مسیرهایی که در حال سفر هستیم به ما نشان دهد. این قابلیت برای استفاده در روزهای کم دید بسیار مفید است. همچنین اگر در منطقه ‌ی رانندگی می‌کنید که ه آنجا آشنایی ندارید، یک نگاه سریع به گوگل مپس به شما نشان خواهد داد که با چه سرعتی باید رانندگی کنید.

گوگل گفته است که این کار با دسترسی به منبع داده‌های معتبر از دولت‌های محلی انجام می‌شود و می‌تواند محدودیت‌های سرعت پیش‌فرض برای انواع جاده‌ها را در زمان‌هایی که که هیچ علامتی وجود ندارد در گوگل مپس نشان دهد. گفتنی است که برخی محدودیت‌های سرعت بسته به شرایط زمان روز، آب و هوا و عوامل دیگر در نوسان هستند. گوگل برای به‌روزرسانی محدودیت‌های سرعت، از فناوری هوش مصنوعی در کنار تصاویر استفاده می‌کند.

گوگل مپس

در واقع گوگل از تصاویر استریت ویو در کنار قابلیت‌های هوش مصنوعی خود برای دانستن اینکه کدام علائم مربوط به محدودیت سرعت هستند استفاده می‌کند. ابن علایم در کشورهای مختلف به صورت‌های مختلفی نشان داده می‌شوند. برای مثال در آلمان یک علامت محدودیت سرعت ممکن است فقط شامل اعدادی باشد که حداکثر سرعت مجاز را نشان می‌دهد.

گوگل مپس

از طرفی، خودروسازان خودروهای خودران باید به‌طور دقیق یه اطلاعات محدودیت سرعت جاده‌ها دسترسی داشته باشند تا بدانند چه قابلیت‌های خاصی را باید به خودروهای خود اضافه کنند. مقررات ایمنی عمومی اتحادیه اروپا (GSR) الزام می‌کند که خودروهای جدیدی که پس از جولای ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند باید دارای قابلیت دستیار سرعت هوشمند (ISA) باشند تا محدودیت سرعت قانونی را همیشه نشان دهد.

گوگل گفته است که قابلیت ISA در خودروی ولوو EX30 به‌تازگی توانسته گواهینامه GSR اتحادیه اروپا را با استفاده از داده‌های محدودیت سرعت گوگل مپس دریافت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید