گوگل مپس قابلیت ایموجی‌ها را به فهرست‌های خود اضافه کرد - تکفارس 
گوگل مپس قابلیت ایموجی‌ها را به فهرست‌های خود اضافه کرد - تکفارس 
گوگل مپس قابلیت ایموجی‌ها را به فهرست‌های خود اضافه کرد - تکفارس 

گوگل مپس قابلیت ایموجی‌ها را به فهرست‌های خود اضافه کرد

افشین نوری
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - 17:45
گوگل مپس

گوگل مپس به‌تازگی در یک به‌روزرسانی جدید، قابلیت ایموجی‌ها را برای کاربران خود ارائه کرده است. شما با رفتن به مسیر Edit > Edit icon می‌توانید یک ایموجی را به هر لیست مپس اختصاص دهید.

فهرست‌های گوگل مپس یک قابلیت بسیار خوب برای نشانه‌گذاری نقاط ضروری روی نقشه‌ها هستند. فهرست‌ها یک قابلیت بسیار مفید برای برنامه‌ریزی سفر و مشخص کردن نقاط جذاب دنیا هستند اما مشکلی که این قابلیت دارد تعداد نقاط آبی زیادی است که در همه جای نقشه ظاهر می‌شوند.

شما هرچه مکان‌های بیشتری به فهرست‌های گوگل مپس اضافه کنید، استفاده از آن کاملا بی‌فایده می‌شود، محصوصا اگر در نمایشگر کوچک گوشی‌های هوشمند از آن استفاده کنید. این نقاط آبی متاسفانه روی نقشه از هم قابل تشخیص نیستند و به همین خاطر گوگل تصمیم گرفته قابلیت ایموجی‌ها را ارائه کند.

ارائه این قابلیت هرچند یک تغییر کوچک محسوب می‌شود، اما فهرست‌های گوگل مپس را قابل کنترل‌تر خواهد کرد. با این قابلیت، حالا تمام نقاط روی نقشه قابل تشخیص خواهند بود و نگاه کردن به آیکون‌های مختلف بسیار راحت‌تر از ضربه زدن روی هر نقطه آبی برای دیدن مکان موردنظر خواهد شد.

گوگل هم

گوگل همچنین قابلیت جدیدی به اپلیکیشن گوگل مپس اضافه کرده است که امکان جستجوی Live View از طریق فناوری واقعیت افزوده را فراهم می‌کند. این قابلیت هم اکنون در شهرهای مختلفی مثل لس آنجلس، لندن، نیویورک، پاریس، سان فرانسیسکو و توکیو قابل دسترس است. 

نحوه عملکرد این قابلیت تقریبا شبیه به Live View فعلی گوگل مپس است که به کاربران اجازه ناوبری لحظه‌ای از طریق دوربین گوشی را می‌دهد. با این حال، این قابلیت با بهره‌گیری از میلیاردها عکس Street View و همچنین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، دید بسیار بهتری از محیط اطراف شما در اختیار قرار می‌دهد‌. فقط کافی است مه دوربین خود را در گوگل مپس روشن کنید و آن را به سمت مسیری که در حرکت هستید بگیرید. 

از طرف دیگر، در این قایلیت برچسب‌های بیشتری شامل اطلاعاتی مثل ساعات شلوغی، محدود قیمتی و ساعات باز و بسته بودن مکان‌های تفریحی و کافه‌ها نشان خواهد داد. همچنین امکان نمایش ایستگاه‌های شارژ خودروی الکتریکی نیز در این قابلیت وجود خواهد داشت‌.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید