تغییرات اپل باعث شده تا کاربران آیفون دوباره از گوگل مپس به اپل مپس سوئیچ کنند - تکفارس 
تغییرات اپل باعث شده تا کاربران آیفون دوباره از گوگل مپس به اپل مپس سوئیچ کنند - تکفارس 
تغییرات اپل باعث شده تا کاربران آیفون دوباره از گوگل مپس به اپل مپس سوئیچ کنند - تکفارس 

تغییرات اپل باعث شده تا کاربران آیفون دوباره از گوگل مپس به اپل مپس سوئیچ کنند

افشین نوری
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - 10:48
اپل مپس

مدت‌های طولانی بود که کاربران آیفون به جای برنامه اپل مپس از گوگل مپس استفاده می کردند. اما حالا وال استریت ژورنال گزارش داده است که وضعیت اپل مپس در حال بهتر شدن است و کاربران آیفون از تغییرات اپل در این اپلیکیشن راضی هستند.

در حالیکه اپل مپس اپلیکیشن پیش‌فرض آیفون و آی‌پد است، اما پس از عرضه iOS 6 این اپلیکیشن دچار تغییراتی شد و باگ‌های زیادی پیدا کرد که از آن جمله می توان به برچسب‌های اشتباه برای مکان‌های مختلف اشاره کرد. این موضوع باعث شد تا تیم کوک مدیر عامل اپل عذرخواهی کند.

اما حالا اپل مپس بهبود یافته است و همین موضوع باعث شده تا کاربران آیفون به جای سوئیچ کردن به گوگل مپس به آن پایبند بمانند. این بهبودها شامل طراحی جذاب، مسیرهای مشخص حمل‌ونقل عمومی، مسیرهای سریع‌تر و مدیریت بهتر زمان‌های در دسترس نبودن مترو می شوند.

طبق گزارش امروز، اکثر کاربران آیفون ترجیح می‌دادند که گوگل مپس را به عنوان جایگزین اپل مپس دانلود کنند اما ادغام عمیق‌‌تر اپل مپس با iOS و بهبود آن باعث شده تا کاربران دلیلی برای دانلود گوگل مپس نداشته باشند.

با این حال، اپل هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و برای رقابت با گوگل مپس باید قابلیت‌های بهتری از جمله در حین رانندگی در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل اخیرا قابلیت جدیدی به اپلیکیشن گوگل مپس اضافه کرده است که امکان جستجوی Live View از طریق فناوری واقعیت افزوده را فراهم می‌کند. این قابلیت هم اکنون در شهرهای مختلفی مثل لس آنجلس، لندن، نیویورک، پاریس، سان فرانسیسکو و توکیو قابل دسترس است. 

نحوه عملکرد این قابلیت تقریبا شبیه به Live View فعلی گوگل مپس است که به کاربران اجازه ناوبری لحظه‌ای از طریق دوربین گوشی را می‌دهد. با این حال، این قابلیت با بهره‌گیری از میلیاردها عکس Street View و همچنین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، دید بسیار بهتری از محیط اطراف شما در اختیار قرار می‌دهد‌. فقط کافی است مه دوربین خود را در گوگل مپس روشن کنید و آن را به سمت مسیری که در حرکت هستید بگیرید. 

از طرف دیگر، در این قایلیت برچسب‌های بیشتری شامل اطلاعاتی مثل ساعات شلوغی، محدود قیمتی و ساعات باز و بسته بودن مکان‌های تفریحی و کافه‌ها نشان خواهد داد. همچنین امکان نمایش ایستگاه‌های شارژ خودروی الکتریکی نیز در این قابلیت وجود خواهد داشت‌.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید