گوگل مپس به‌زودی یک ویجت جدید نمایش ترافیک ارائه می کند - تکفارس 
گوگل مپس به‌زودی یک ویجت جدید نمایش ترافیک ارائه می کند - تکفارس 

گوگل مپس به‌زودی یک ویجت جدید نمایش ترافیک ارائه می کند

افشین نوری
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 13:59
نقشه گوگل مپ

گوگل قصد دارد یک ویجت جدید برای نمایش اطلاعات ترافیک در اپلیکیشن گوگل مپس عرضه کند.  شما با استفاده از این ویجت به‌راحتی خواهید توانست با دانستن وضعیت ترافیک یک منطقه، درباره سفر به آنجا تصمیم بگیرید.

به این ترتیب، شما به جای اینکه برای اطلاع از وضعیت ترافیک یک مسیر مجبور شوید به وب‌سایت‌های مختلف مراجعه کنید، اطلاعات مربوطه را در صفحه هوم گوشی خود و در یک ویجت ساده مشاهده خواهید کرد. 

گوگل مپس

در این قابلیت، از رنگ‌های مختلفی برای نشان دادن وضعیت ترافیک یک منطقه استفاده خواهد شد. رنگ سبز به معنای روان بودن ترافیک، خط نارنجی به معنای احتمال افزایش ترافیک و خط قرمز به معنای ترافیک سنگین خواهد بود. گوگل سال گذشته یک ویجت مشابه این برای نسخه iOS گوگل مپس عرضه کرده بود و حالا قرار است کاربران اندروید نیز از آن برخوردار شوند.  

گوگل با ارائه این ویجت، در مجموع ۳۵ ویجت اختصاصی برای هر کدام از اپلیکیشن‌های خود عرضه کرده است که کاربران اندروید می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. ‌

یکی از محبوب‌ترین ویجت‌های گوگل، ویجت Gmail است که بدون باز کردن اپلیکیشن جیمیل شما را در جریان ایمیل‌های دریافتی‌تان قرار می‌دهد. بد نیست بدانید که حتی Google Translate هم ویجت خاص خودش را دارد و خیلی مفید و ‌کاربردی است.

شما برای پیدا کردن ویجت یک اپلیکیشن ابتدا باید خود آن اپلیکیشن را از پلی استور نصب کنید و سپس در فضای خالی صفحه هوم گوشی، انگشت خود را فشار دهید و‌ نگه دارید تا پنجره‌ای با سه گزینه ظاهر شود. این گزینه‌ها شامل Widgets، Wallpaper & style و Home settings می‌شوند.  روی گزینه Widgets ضربه بزنید تا ویجت‌های قابل‌دسترس را ببینید. سپس روی هر کدام که می‌خواهید فشار دهید و نگه دارید و سپس آن را به جایی در صفحه هوم انتقال دهید. 

اپل نیز امسال در iOS 16 قابلیت‌های خوبی در بخش ویجت‌ها ارائه کرده است و باید ببینیم که رقابت این شرکت با گوگل در این زمینه چگونه خواهد بود.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید