هدست ویژن پرو اپل از نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز پشتیبانی می کند - تکفارس 
هدست ویژن پرو اپل از نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز پشتیبانی می کند - تکفارس 
هدست ویژن پرو اپل از نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز پشتیبانی می کند - تکفارس 

هدست ویژن پرو اپل از نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز پشتیبانی می کند

افشین نوری
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 07:14
ویژن پرو

اپل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود که چند ماه پیش برگزار شد از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد. این هدست به خاطر مشخصات رده بالایی که دارد دارای برچسب قیمتی ۳۴۹۹ دلار است. حالا ، اپل کیت توسعه‌دهنده ویژن را ارائه کرده است که به توسعه دهندگان اجازه ایجاد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نوآورانه را برای ویژن پرو خواهد داد.

هدست ویژن پرو که اپل سال آینده عرضه خواهد کرد ظاهرا از نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز پشتیبانی می کند. طبق کدهای موجود در جدیدترین نسخه بتا visionOS، این هدست دارای نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالاست.

به گفته اپل، هدست ویژن پرو با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز کار می‌کند، اما این شرکت در جریان رویداد WWDC فاش کرده بود که فرکانس این هدست می‌تواند برای پشتیبانی از محتواهای با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه به ۹۶ هرتز نیز برسد.

حالا کدهای پیدا شده توسط M1 Astra نشان می‌دهند که حداکثر نرخ نوسازی ویژن پرو ۱۰۰ هرتز است. بنابراین به نظر می‌رسد که این هدست دارای حالت‌های نرخ نوسازی، ۱۰۰ هرتز، ۹۶ هرتز و ۹۰ هرتز است.

این هدست قادر است بین نرخ‌های ۹۰ هرتز، ۹۶ هرتز و ۱۰۰ هرتز سوئیچ کند، اما در اکثر مواقع، با نرخ ۹۰ هرتز کار می‌کند. این هدست دارای دو نمایشگر میکرو OLED سفارشی با مجموع ۲۳ میلیون پیکسل است که نسبت به یک تلویزیون ۴K پیکسل‌های بیشتری برای هر چشم دارد.

وسعه دهندگانی که در حال توسعه اپلیکیشن‌ برای ویژن پرو هستند، نظرات متفاوتی درباره آن دارند. برخی‌ها فکر می‌کنند که این هدست بازار بزرگی خواهد داشت و بعضی‌ها نیز آن سرمایه گذاری پرخطری می دانند.

مارک گورمن تحلیلگر بلومبرگ اخیرا گفته بود که کارگاه‌های اپل برای توسعه‌دهندگان ویژن پرو دارای صندلی‌های خالی زیادی است و توسعه‌دهندگان کمی در آن‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

اپل درباره این موضوع اظهار نظر نکرده اما گفته است کسانی که در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند بسیار راضی بودند.

اپل اصرار دارد که وانمود کند توسعه دهندگان بیشتر از حد انتظار درباره ویژن پرو هیجان زده هستند. این شرکت ادعا کرده که تعداد دانلودهای کیت توسعه نرم افزار ویژن پرو (SDK) بسیار بیشتر از انتظارات بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید