یک iMac بسیار قدیمی اپل مجهز به نمایشگر لمسی شد - تکفارس 
یک iMac بسیار قدیمی اپل مجهز به نمایشگر لمسی شد - تکفارس 
یک iMac بسیار قدیمی اپل مجهز به نمایشگر لمسی شد - تکفارس 

یک iMac بسیار قدیمی اپل مجهز به نمایشگر لمسی شد

افشین نوری
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - 19:11
iMac

MacRumors گزارش داده است که شرکتی به نام Elo نسخه‌هایی از iMac G3 اپل که متعلق به سال ۱۹۹۹ هستند را با صفحه نمایش لمسی تولید و فروخته است. کانال یوتیوبی Michael MJD نمونه اولیه این دستگاه را به نمایش گذاشته است.

Elo این iMac را از طریق برنامه فروش اپل خریداری کرده است و سپس یک حسگر لمسی روی آن نصب کرده و آن‌ را به عنوان دستگاه‌ کیوسک تعاملی به فروش رسانده است.

Elo از فناوری لمسی iTouch خود روی این دستگاه‌ها استفاده کرده است که در آن از امواج صوتی سطحی برای مشخص کردن محل لمس استفاده می‌شود.

تاکنون شایعات زیادی درباره اینکه اپل می‌تواند صفحه نمایش لمسی به مک‌های خود اضافه کند وجود داشته است. اما این شرکت مدت‌هاست که از عدم تطابق نمایشگرهای لمسی با لپ‌تاپ‌هایش صحبت کرده است. البته اخیرا گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه مهندسان اپل روی پروژه‌ای برای اضافه کردن صفحه‌نمایش لمسی به مک هستند.

به گفته برخی منابع، اولین مک‌های لمسی اپل احتمالا با ژست‌های حرکتی نیز کار خواهند کرد و ممکن است در سال ۲۰۲۵ عرضه شوند.

استیو جابز مخالف لپ تاپ‌های لمسی بود. او در سال ۲۰۱۰ گفته بود که طراحی این نوع لپ‌تاپ‌ها از نظر ارگونومیکی بسیار بد استو پس از مدت زمان طولانی، بازوی شما درد می‌کند. تیم کوک نیز در سال ۲۰۱۲ دیدگاه مشابهی را بیان کرده بود.

اخیرا نیز یک یوتیوبر به نام Luke Miani توانسته بود یک آی مک قدیمی را به دیسپلی استودیو تبدیل بکند بطوریکه محصول نهایی بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند و قیمتی نصف قیمت فعلی دیسپلی استودیو دارد.

این یوتیوبر ظاهرا از روش  Target Display Mode برای انجام این کار استفاده کرده است و سپس با جداسازی پنل جلویی آی ‌مک، آن را تبدیل به یک مانیتور مستقل کرده است.

این دستگاه جدید از درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند و حتی وب‌کم آی‌مک را در درون خود دارد. کل هزینه ساخت این مانیتور ۸۲۹ دلار شده که تقریبا نصف قیمت یک دیسپلی استودیو است.

اخیرا افرادی زیادی اقدام به ماد کردن محصولات اپل کرده‌اند. برای مثال، چندین یوتیوبر سعی کرده‌اند یک درگاه USB-C به آیفون اضافه کنند یا اینکه ظرفیت باتری آن را افزایش دهند یا یک سیستم خنک‌کننده به آن اضافه کنند. در هر حال، محصولات اپل طرفدارن زیادی در بین مشتریان دارند و خیلی‌ها دوست دارند که این دستگاه‌ها را با قابلیت‌های بهتری در اختیار داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید