ایلان ماسک به خاطر ادعای دروغ درباره نئونازی بودن یک مرد تحت پیگرد قانونی قرار گرفت - تکفارس 
ایلان ماسک به خاطر ادعای دروغ درباره نئونازی بودن یک مرد تحت پیگرد قانونی قرار گرفت - تکفارس 
ایلان ماسک به خاطر ادعای دروغ درباره نئونازی بودن یک مرد تحت پیگرد قانونی قرار گرفت - تکفارس 

ایلان ماسک به خاطر ادعای دروغ درباره نئونازی بودن یک مرد تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

افشین نوری
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 13:58
ایلان ماسک

ایلان ماسک مالک توییتر یا همان ایکس، اخیرا با شکایت‌های زیادی روبرو بوده است و حالا با شکایت جدیدی مواجه شده است.

در این شکایت ادعا شده که ماسک یک مرد کالیفرنیایی را بدنام کرده و در مورد او گفته است که یک مامور فدرال است که عملیات مخفیانه با یک سازمان نئونازی انجام می‌داده است.

اعضای این سازمان که به ناسیونالیست‌های شهر رز معروف هستند، در جریان یک رویداد در اورگان نقاب‌های خود را برداشتند. هنگامی که فیلم این رویداد در فضای مجازی منتشر شد، برخی کاربران ایکس به اشتباه یکی از آن‌ها را به عنوان بنجامین برودی، یک جوان ۲۲ ساله یهودی شناسایی کردند.

ماسک نیز به این ادعای نادرست دامن زد و همین موضوع منجر به ایجاد نفرت زیاد از برودی شد. در شکایت گفته شده که برودی و خانواده‌اش بعد از این اتفاق، به‌طور مداوم توسط افراد ناشناس مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

دو هفته پس از اظهارنظر ماسک، مشخص شد که اعتبار برودی به شدت آسیب دیده است و افراد زیادی فکر می‌کنند که او یک نئونازی است. این اولین بار نیست که از ماسک به خاطر ادعای دروغین شکایت می‌شود. Vernon Unsworth غواص بریتانیایی نیز در سال ۲۰۱۸ از ماسک به خاطر اتهامی که به او زده بود شکایت کرد. البته ماسک در این شکایت پیروز شد.

ایلان ماسک به‌تازگی گفته است که پلتفرم X به زودی قابلیت بلاک کردن کاربران را حذف خواهد کرد. لیندا یاکارینو مدیرعامل X هم گفته است: «امنیت کاربران اولویت اول ما است و ما در تلاش هستیم تا چیزی بهتر از بلاک کردن و میوت کردن ارائه کنیم.»

ماسک به‌تازگی نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران را اخراج کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را تعدیل کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید