هشدار: کاربران آیفون ۱۵ گزارش داده‌اند شارژر بی‌سیم بی‌ام‌و باعث از کار افتادن تراشه NFC این گوشی می‌شود - تکفارس 
هشدار: کاربران آیفون ۱۵ گزارش داده‌اند شارژر بی‌سیم بی‌ام‌و باعث از کار افتادن تراشه NFC این گوشی می‌شود - تکفارس 
هشدار: کاربران آیفون ۱۵ گزارش داده‌اند شارژر بی‌سیم بی‌ام‌و باعث از کار افتادن تراشه NFC این گوشی می‌شود - تکفارس 

هشدار: کاربران آیفون ۱۵ گزارش داده‌اند شارژر بی‌سیم بی‌ام‌و باعث از کار افتادن تراشه NFC این گوشی می‌شود

افشین نوری
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 12:02
آیفون 15

در سال‌های اخیر شارژ کردن گوشی در خودرو به سرعت پیشرفت کرده است. با این حال، همه شارژرهای بی‌سیم داخل خودرو یکسان نیستند. کاربرن آیفون ۱۵ گزارش داده‌اند که استفاده از پد گوشی هوشمند داخلی بی‌ام‌و (BMW) باعث خراب شدن تراشه NFC این گوشی می‌شود. در روزهای گذشته، کاربران زیادی در توییتر ادعا کرده‌اند که Apple Pay پس از شارژ آیفون ۱۵ در پد شارژ بی‌ام‌و کاملا از کار اقتاده است.

هرچند اکثر شکایت‌ها از طرف کاربران آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس بوده است، اما این مشکل ظاهرا کاربران مدل‌های آیفون ۱۵ استاندارد و آیفون ۱۵ پلاس نیز درگیر کرده است. بنابراین، توصیه می‌شود تا زمانی که اپل یا بی‌ام‌و این مشکل را به طور رسمی تائید نکرده‌اند و راه حلی برای برطرف کردن آن ارائه نکرده‌اند، از شارژ کردن آیفون خود با این روش خودداری کنید.

این مشکل ظاهرا در هیچکدام از آیفون های قدیمی اتفاق نیفتاده است. با این حال، یکی از مالکان ادعا کرده که این مشکل ممکن است در خودروهایی که از قطعات بی‌ام‌و استفاده می‌کنند نیز به وجود بیاید.

جدیدترین پرچمداران اپل مشکلات متعددی پس از عرضه داشته‌اند. برای مثال، اخیرا برخی کاربران گزارش کرده‌اند که گوشی‌های آیفون ۱۵ آن‌ها هنگام شارژ شدن بسیار داغ می‌شوند.

مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس، گفته است که این مشکل به سیستم خنک کننده جدید این گوشی ها مربوط می‌شود، نه تراشه قدرتمند آن‌ها. اپل این مشکل را تائید کرده و گفته است که به زودی آپدیتی برای کنترل داغ کردن بیش از حد گوشی‌های جدید خود منتشر خواهد کرد.

مارکوس براونلی اینفلوئنسر مشهور گفته است که مشکل یادشده تنها هنگام پخش موزیک و استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام برای او به وجود می‌آید. به‌گفته‌ی او، دمای گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس در ۵ دقیقه‌ی ابتدایی استفاده از اینستاگرام به شدت افزایش پیدا می‌کند و ۵ درصد از شارژ آنها نیز در همین مدت مصرف می‌شود اما پس از آن، همه چیز به حالت عادی باز می‌گردد.

کانال Phonedo نیز اینستاگرام را عامل اصلی گرم شدن گوشی‌های جدید آیفون معرفی کرده اما به‌گفته‌ی او، این مشکل با نصب آی او اس ۱۷ و آیپد او اس ۱۷ در گوشی‌های آیفن ۱۴ پرو و پرو مکس و همچنین تبلت آیپد پرو نیز مشاهده شده است. جدیدترین ویدیوی این کانال به کاهش ۱ درصدی شارژ گوشی‌های اپل در هر دقیقه اشاره داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید