اتحادیه اروپا از اپل خواست دروازه‌های خود را به روی رقبا باز کند - تکفارس 
اتحادیه اروپا از اپل خواست دروازه‌های خود را به روی رقبا باز کند - تکفارس 
اتحادیه اروپا از اپل خواست دروازه‌های خود را به روی رقبا باز کند - تکفارس 

اتحادیه اروپا از اپل خواست دروازه‌های خود را به روی رقبا باز کند

افشین نوری
۶ مهر ۱۴۰۲ - 09:37
اپل

کمیسیون اروپا از اپل خواسته است که دروازه‌های خود را به روی رقبایش باز کند. اخیرا اپل مجبور شد برای تبعیت از قوانین اروپا به جای درگاه لایتنینگ از USB-C در آیفون‌های خود استفاده کند. اما ظاهرا کار اروپا با اپل تمام نشده است و اقدام بعدی این است که کوپرتینویی‌ها دروازه‌های خود به روی رقبا باز کنند.

تیری برتون، کمیسر اروپا برای بازار داخلی، به‌تازگی با تیم کوک مدیرعامل اپل ملاقات داشته است تا درباره نحوه اجرای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) صحبت کنند. هدف این قانون آن است که بازارهای دیجیتال را رقابتی‌تر کند.

ملاقات برتون با کوک نشان می‌دهد که اپل احتمالا مجبور به همکاری با رقبایش خواهد شد. برتون به رویترز گفته است: «کار بعدی اپل و سایر شرکت‌های فناوری‌های بزرگ تحت قانون DMA، باز کردن دروازه‌های خود به روی رقبا است. این قانون شامل کیف پول الکترونیکی، مرورگرها و فروشگاه‌های اپلیکیشن می‌شود و کاربرانی که از آیفون اپل استفاده می کنند باید بتوانند از خدمات رقابتی سایر شرکت‌ها نیز بهره ببرند.»

اپل باید تا ۵ مارس ۲۰۲۴ خود را با قانون بازارهای دیجیتال مطابقت بدهد و اجازه فهالیت به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و همچنین اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها در آیفون‌ها را بدهد. کمیسیون اروپا همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا آی‌مسیج اپل نیز باید تحت قانون DMA قرار گیرد یا خیر.

اپل و مایکروسافت طی بحث‌هایی که با اتحادیه اروپا داشته‌اند گفته‌اند که برخی از سرویس‌های آن‌ها به اندازه کافی محبوب نیستند که مشمول قوانین این اتحادیه شوند

بحث اتحادیه اروپا با این دو شرکت آمریکایی بر سر اپلیکیشن آی‌مسیج اپل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت است که باید از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تبعیت کنند.

طبق این قانون، شرکت‌های فناوری باید اقداماتی مانند به اشتراک‌گذاری داده‌ها، لینک دادن به رقبا و فراهم کردن امکان همکاری با اپلیکیشن‌های رقیب را انجام دهند.

قانون جدید اتحادیه اروپا می‌گوید که پلتفرم‌هایی که دارای گردش مالی سالانه بیش از ۷.۵ میلیارد یورو، ارزش بازار بیش از ۷۵ میلیارد یورو و تعداد کاربران فعال ماهانه بیش از ۴۵ میلیون نفر در اتحادیه اروپا هستند باید از مفاد این قانون پیروی کنند.

مایکروسافت معتقد است که موتور بینگ نباید مشمول همان تعهداتی شود که رقیب اصلی‌اش یعنی موتور جستجوی گوگل باید آن‌ها را انجام دهد؛ چراکه بینگ فقط ۳ درصد از سهم بازار را دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید