اپل از سیستم ناوبری NavIC هند در آیفون ۱۵ پرو پشتیبانی می‌کند - تکفارس 
اپل از سیستم ناوبری NavIC هند در آیفون ۱۵ پرو پشتیبانی می‌کند - تکفارس 
اپل از سیستم ناوبری NavIC هند در آیفون ۱۵ پرو پشتیبانی می‌کند - تکفارس 

اپل از سیستم ناوبری NavIC هند در آیفون ۱۵ پرو پشتیبانی می‌کند

افشین نوری
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 16:09
آیفون 15

اپل ظاهرا پشتیبانی از سیستم NavIC هند را در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو در دستور کار خود قرار داده است و به نظر می‌رسد با فشار دهلی‌نو مجبور به پذیرش جایگزین داخلی این کشور برای سیستم GPS شده است.

اپل در صفحه مشخصات فنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس گفته است که این مدل‌ها از NavIC پشتیبانی خواهند کرد. این اولین بار است که اپل پشتیبانی از NavIC را به آیفون‌های خود اضافه می‌کند.

سیستم ناوبری NavIC هند که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، در واقع بخشی از تلاش هند برای توسعه سیستم ماهواره‌ای ناوبری مستقل خودش است. این سیستم که توسط سازمان تحقیقات فضایی هند ISRO توسعه یافته است، می‌تواند اطلاعات مکان و زمان دقیقی را در هند و مناطق اطراف آن ارائه کند.

طبق گزارش رویترز، هند از سال گذشته اقدام به تحت فشار قرار دادن سازندگان گوشی‌های هوشمند برای اضافه کردن پشتیبانی از NavIC کرده است. ظاهرا اکثر شرکت‌ها نگران این بودند که تغییرات سخت‌افزاری جدید باعث افزایش قیمت گوشی هایشان شود.

علاوه بر مدل‌های آیفون ۱۵ پرو، گوشی‌هایی مانند Mi 11X، ۱۱T Pro، OnePlus Nord 2T و Realme 9 Pro هم از NavIC پشتیبانی می‌کنند.

قیمت آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و آیفون ۱۵ پلاس برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از ۸۹۹ دلار شروع می شود. هرچند اضافه شدن درگاه USB-C خبر خوبی است، اما طراحی آیفون ۱۵ تغییر چندانی نکرده است و این گوشی بسیار شبیه به آیفون ۱۴ است و از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد.

آیفون ۱۵ پرو مکس علاوه بر داشتن حافظه داخلی دو برابر و استفاده از زوم اپتیکال ۵ برابر، از تراشه ۳ نانومتری A17 Pro در کنار ۸ گیگابایت رم، دوربین‌های ارتقایافته، بدنه تیتانیوم، وای فای ۶E بهره می‌برد. درگاه USB-C آن نیز دارای توان انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است. همه این ارتقاها تاحدودی افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری را توجیه می‌کنند.

از طرف دیگر، امسال همه مدل‌های آیفون ۱۵ با قابلیت جزیره پویا معرفی شده‌اند. این بریدگی برای اولین بار سال گذشته در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ارائه شد که امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و تعامل با اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند. آیفون ۱۵ مجهز به یک صفحه نمایش OLED Super Retina است که از محتوای دالبی ویژن با روشنایی ۱۶۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۲۰۰۰ نیت است که دو برابر آیفون ۱۴ می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید