آیفون ۱۵ به کاربران اجازه خواهد داد تا حداکثر شارژ باتری را برای حفظ سلامت آن محدود کنند - تکفارس 
آیفون ۱۵ به کاربران اجازه خواهد داد تا حداکثر شارژ باتری را برای حفظ سلامت آن محدود کنند - تکفارس 
آیفون ۱۵ به کاربران اجازه خواهد داد تا حداکثر شارژ باتری را برای حفظ سلامت آن محدود کنند - تکفارس 

آیفون ۱۵ به کاربران اجازه خواهد داد تا حداکثر شارژ باتری را برای حفظ سلامت آن محدود کنند

افشین نوری
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 11:16
آیفون 15

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو دیروز معرفی شدند و هر دو مدل به جای درگاه لایتنینگ از پورت USB-C استفاده می‌کنند. اما ظاهرا قابلیت دیگری نیز وجود دارد که امکان محدود کردن حداکثر شارژ باتری را فراهم خواهد کرد.

طبق کدهای موجود در iOS 17 که روز سه شنبه برای توسعه دهندگان منتشر شد، اپل قابلیت جدیدی ارائه خواهد کرد که به کاربران اجازه خواهد داد تا حداکثر شارژ باتری را برای حفظ سلامت آن محدود کنند.

ظاهرا در صورت غیرفعال کردن این قابلیت، کاربران پیام «آیفون با ظرفیت کامل خود شارژ خواهد شد» را مشاهده خواهند کرد، اما با فعال کردن آن، کاربران پیام «باتری فقط تا X درصد شارژ خواهد شد» مشاهده خواهند کرد.

گفتنی است در حال حاضر برخی گوشی های اندرویدی دارای قابلیت مشابهی هستند. با توجه به اینکه شارژ کردن باتری یون لیتیوم تا ۱۰۰ درصد منجر به فرسودگی سریع آن می شود، بنابراین سازندگان گوشی معمولا قابلیت‌هایی را برای محدود کردن شارژ باتری ارائه می‌کنند.

اخیرا بسیاری از کاربران آیفون ۱۴ پرو از کاهش سریع حداکثر ظرفیت باتری گوشی خود شکایت کرده‌اند و شاید به همین خاطر اپل تصمیم گرفته قابلیتی برای مدیریت بهتر باتری آیفون ارائه دهد.

قیمت آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و آیفون ۱۵ پلاس برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از ۸۹۹ دلار شروع می شود. هرچند اضافه شدن درگاه USB-C خبر خوبی است، اما طراحی آیفون ۱۵ تغییر چندانی نکرده است و این گوشی بسیار شبیه به آیفون ۱۴ است و از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد.

از طرف دیگر، امسال همه مدل‌های آیفون ۱۵ با قابلیت جزیره پویا معرفی شده‌اند. این بریدگی برای اولین بار سال گذشته در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ارائه شد که امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و تعامل با اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند. آیفون ۱۵ مجهز به یک صفحه نمایش OLED Super Retina است که از محتوای دالبی ویژن با روشنایی ۱۶۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۲۰۰۰ نیت است که دو برابر آیفون ۱۴ می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید