اپل قابلیت امداد کنار جاده‌ای از طریق ماهواره را به آیفون اضافه می کند - تکفارس 
اپل قابلیت امداد کنار جاده‌ای از طریق ماهواره را به آیفون اضافه می کند - تکفارس 
اپل قابلیت امداد کنار جاده‌ای از طریق ماهواره را به آیفون اضافه می کند - تکفارس 

اپل قابلیت امداد کنار جاده‌ای از طریق ماهواره را به آیفون اضافه می کند

افشین نوری
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 07:07
آیفون 15

اپل در جریان معرفی سری آیفون ۱۵ اعلام کرد که با همکاری AAA، قابلیت امداد کنار جاده‌ای از طریق ماهواره را به آیفون اضافه می‌کند. سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ اپل شامل دو سال دسترسی رایگان به خدمات این قابلیت می‌شوند.

سرویس امداد کنار جاده‌ای اپل که فعلا فقط در ایالات متحده قابل دسترس است در واقع توسعه قابلیت SOS اپل است که سال گذشته در سری آیفون ۱۴ عرضه شد. با استفاده از این سرویس، اگر ماشین شما در جاده دچار مشکل شد می‌توانید در مواقع اضطراری به AAA پیام دهید. این سرویس در واقع از طریق ارتباط ماهواره‌ای و فقط در مواقعی که هیچ پوشش مخابرات یا اینترنت وجود ندارد کار می‌کند.

AAA گفته است: «اگر شما در جاده با مشکل مواجه شدید، می‌توانید پس از پاسخ دادن به چند سوال، از طریق ماهواره به یک مرکز AAA وصل شوید. شما راهنمایی‌های لازم درباره نحوه اتصال به ماهواره را دریافت خواهید کرد و از این طریق می‌توانید به یک مرکز AAA پیام داده و اطلاعات مهمی درباره وضعیت خود دریافت کنید.»

AAA تاکید کرده که برای دریافت خدمات باید در نزدیکی جاده قرار داشته باشید، چراکه امکان دسترسی به خودروهای خارج از جاده وجود نخواهد داشت. اپل هزینه این سرویس را پس از دو سال اول اعلام نکرده است و باید ببینیم هزینه اشتراک آن چقدر خواهد بود.

قیمت آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و آیفون ۱۵ پلاس برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از ۸۹۹ دلار شروع می شود. هرچند اضافه شدن درگاه USB-C خبر خوبی است، اما طراحی آیفون ۱۵ تغییر چندانی نکرده است و این گوشی بسیار شبیه به آیفون ۱۴ است و از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد.

از طرف دیگر، امسال همه مدل‌های آیفون ۱۵ با قابلیت جزیره پویا معرفی شده‌اند. این بریدگی برای اولین بار سال گذشته در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ارائه شد که امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و تعامل با اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند. آیفون ۱۵ مجهز به یک صفحه نمایش OLED Super Retina است که از محتوای دالبی ویژن با روشنایی ۱۶۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۲۰۰۰ نیت است که دو برابر آیفون ۱۴ می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید