آیفون ۱۵ اپل با درگاه USB-C و دوربین ارتقایافته معرفی شد - تکفارس 
آیفون ۱۵ اپل با درگاه USB-C و دوربین ارتقایافته معرفی شد - تکفارس 
آیفون ۱۵ اپل با درگاه USB-C و دوربین ارتقایافته معرفی شد - تکفارس 

آیفون ۱۵ اپل با درگاه USB-C و دوربین ارتقایافته معرفی شد

افشین نوری
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - 20:49
آیفون 15

اپل آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس را معرفی کرد و هر دوی آن‌ها مجهز به درگاه USB-C هستند. اپل سال گذشته تائید کرده بود که پورت USB-C را برای تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا ارائه خواهد داد و حالا آیفون ۱۵ اولین آیفونی است که مجهز به این درگاه شده است.

قیمت آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و آیفون ۱۵ پلاس برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از ۸۹۹ دلار شروع می شود. هرچند اضافه شدن درگاه USB-C خبر خوبی است، اما طراحی آیفون ۱۵ تغییر چندانی نکرده است و این گوشی بسیار شبیه به آیفون ۱۴ است و از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد.

از طرف دیگر، امسال همه مدل‌های آیفون ۱۵ با قابلیت جزیره پویا معرفی شده‌اند. این بریدگی برای اولین بار سال گذشته در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ارائه شد که امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و تعامل با اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند. آیفون ۱۵ مجهز به یک صفحه نمایش OLED Super Retina است که از محتوای دالبی ویژن با روشنایی ۱۶۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۲۰۰۰ نیت است که دو برابر آیفون ۱۴ می‌باشد.

آیفون 15

بزرگترین ارتقای آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به‌غیر از USB-C و جزیره پویا، سیستم دوربین بهبود یافته است. دوربین اصلی این گوشی‌ها به یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا یافته است که نسبت به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ ارتقا بسیار خوبی است. همچنین یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک حالت پرتره یهبویافته وجود دارد.

اپل در داخل آیفون ۱۵ از تراشه A16 استفاده کرده است که سال گذشته در داخل مدل‌های آیفون ۱۴ پرو استفاده شده بود. اپل همچنین از باتری بزرگتری در این گوشی‌ها استفاده کرده است که دوام باتری یک روزه را ارائه خواهد کرد. آیفون ۱۵ همچنین مجهز به یک تراشه نسل دوم فوق پهن‌باند شده است که قابلیت اتصال به دستگاه‌هایی دورتر را بهبود می‌بخشد.

اپل جدیدترین مدل‌های آیفون ۱۵ را در کنار اپل واچ سری ۹ معرفی کرده است که دارای یک تراشه ارتقا یافته با عملکرد GPU بهبودیافته، یک تراشه نسل دوم فوق پهن‌باند و یک قابلیت دو بار ضربه زدن است.

منبع: Theverge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید