آیفون ۱۵ پرو ضخیم تر از آیفون ۱۴ پرو خواهد بود - تکفارس 
آیفون ۱۵ پرو ضخیم تر از آیفون ۱۴ پرو خواهد بود - تکفارس 
آیفون ۱۵ پرو ضخیم تر از آیفون ۱۴ پرو خواهد بود - تکفارس 

آیفون ۱۵ پرو ضخیم تر از آیفون ۱۴ پرو خواهد بود

مهدی حلوائی
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - 17:30
آیفون 15 پرو

پنجره‌ی انتشار شایعات در خصوص سری آیفون ۱۵ تنها چند روز دیگر باز خواهد بود چرا که قرار است اپل رسماً این گوشی‌ها را روز سه‌شنبه معرفی کند. با این وجود، گمانه‌زنی‌ها کماکان در خصوص این گوشی‌ها ادامه داشته و حالا نیز شایعات جدیدی در خصوص وزن و ابعاد آیفون ۱۵ پرو منتشر شده است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش خبرگزاری MacRumors، آیفون ۱۵ پرو ضخیم‌تر و در عین حال، سبک‌تر از آیفون ۱۴ پرو خواهد بود. ظاهراً کاهش وزن این گوشی به دلیل استفاده‌ی آن از بدنه‌ی تیتانیومی به جای فولاد ضد زنگ است. گزارش یادشده همچنین ادعا می‌کند که ابعاد آیفون ۱۵ پرو ۱۴۶.۶ میلی‌متر در ۷۰.۶ میلی‌متر و ۸.۲۵ میلی‌متر بوده و وزن آن نیز ۱۸۸ گرم است. این در حالی است که ابعاد آیفون ۱۴ پرو ۱۵۷.۵ میلی‌متر در ۷۱.۵ میلی‌متر و ۷.۸۵ میلی‌متر بوده و وزن آن نیز ۲۰۶ گرم می‌باشد.

آیفون 14 پرو

ظاهراً همین موضوع در خصوص آیفون ۱۵ پرو مکس نیز صدق کرده و ضخامت این گوشی از ۷.۸۵ به ۸.۲۵ میلی‌متر افزایش و وزن آن نیز از ۲۴۰ گرم به ۲۲۱ گرم کاهش پیدا کرده است. با این وجود، MacRumors گزارش داده که نسخه‌های پایه و پلاس آیفون ۱۵ از نظر وزن و ابعاد نسبت به نسخه‌های مشابه آیفون ۱۴ تفاوت چندانی ندارند. علت این موضوع به استفاده‌ی دو گوشی مذکور از بدنه‌ی فولادی بر می‌گردد.

توجه داشته باشید که MacRumors گزارش خود را بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از نسخه‌ی پیش‌تولید سری آیفون ۱۵ منتشر کرده و ممکن است که اپل تغییراتی را در نسخه‌ی نهایی این گوشی‌ها اعمال کرده باشد. گفته می‌شود که تیتانیوم به‌کار رفته در بدنه‌ی نسخه‌های پروی آیفون از نوع گرید ۵ یا Ti-6Al-4V است که مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر فرسایش دارد. از این رو احتمالاً آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس مقاوم‌ترین گوشی‌های تاریخ اپل خواهند بود.

منبع: TechRadar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید