خالق پاورپوینت در سن ۷۶ سالگی درگذشت - تکفارس 
خالق پاورپوینت در سن ۷۶ سالگی درگذشت - تکفارس 
خالق پاورپوینت در سن ۷۶ سالگی درگذشت - تکفارس 

خالق پاورپوینت در سن ۷۶ سالگی درگذشت

افشین نوری
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - 06:18
پاورپوینت

واشنگتن پست گزارش داده است که دنیس آستین خالق پاورپوینت در خانه خود در لوس آلتوس کالیفرنیا درگذشته است. پسر او مایکل آستین گفته که پدرش به سرطان ریه مبتلا بوده و هنگام مرگ ۷۶ سال سن داشت.

آستین در دانشگاه‌ای مختلفی مانند MIT و UC Santa Barbara در رشته مهندسی نرم‌افزار تحصیل کرده بود. او سپس با شرکت Forethought همکاری کرد و پاورپوینت را توسعه داد که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد. چند ماه بعد از انتشار این نرم‌افزار، مایکروسافت شرکت Forethought را خریداری کرد و آستین از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۶ که بازنشسته شد به عنوان توسعه‌دهنده اصلی پاورپوینت فعالیت داشت.

طبق گزارش واشنگتن پست، رابرت گسکینز یکی دیگر از خالقان پاورپوینت در کتاب خود با نام Sweating Bullets نوشته است: «آستین در خلق پاورپوینت نقش مهمی داشت و که اگر ایده‌های او نبود پاورپوینت اصلا شکل نمی‌گرفت و کسی درباره آن هرگز چیزی نمی‌شنید.»

البته پاورپوینت با وجود سابقه ۳۶ ساله خود، مخالفانی نیز داشت. جف بزوس رئیس آمازون یک بار گفته بود «ما استفاده از پاورپوینت را در آمازون ممنوع کردیم و این کار هوشمندانه‌ترین کاری بود که تا به حال انجام داده‌ایم.» استیو جابز نیز در جایی گفته بود «افرادی که می‌دانند دقیقا درباره چه چیزی حرف می‌زنند، نیازی به پاورپوینت ندارند.»

با این‌حال، پاورپوینت طرفدارانی نیز دارد و برای مثال می‌توان به David Byrne، خواننده گروه The Talking Heads اشاره کرد که از آن به عنوان یک ابزار هنری دوست‌داشتنی یاد کرده است. پاورپوینت هم‌اکنون بخشی از مجموعه مایکروسافت آفیس است و مایکروسافت به‌تازگی با استفاده از دستیار هوش مصنوعی Copilot، چندین ابزار هوش مصنوعی به پاورپوینت اضافه کرده است. این ابزارها می‌توانند برای شما ارائه‌ و تصاویر تولید کنند یا اینکه فرمت متن را در یک ارائه تنظیم نمایند.

منبع: theverge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید