لیستی از تمامی قابلیت‌های جدید مایکروسافت آفیس - تکفارس 
لیستی از تمامی قابلیت‌های جدید مایکروسافت آفیس - تکفارس 

لیستی از تمامی قابلیت‌های جدید مایکروسافت آفیس

بهنام خدابخشی
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 13:44
لیستی از تمامی قابلیت‌های جدید مایکروسافت آفیس

امروز کمپانی مایکروسافت در طی رویداد سالانه‌ی Surface طیف عظیمی از سخت‌افزارها را معرفی کرد. در کنار معرفی سخت‌افزارها، همچنین این کمپانی از قابلیت‌های جدید مایکروسافت آفیس نیز رونمایی به عمل آورد. اغلب ویژگی‌های معرفی شده برای این پکیج فوق‌العاده کاربردی بر روی قابلیت استفاده از Surface Pen و ادغام سیستم تاچ با مایکروسافت آفیس تمرکز دارد. ما اکنون تصمیم گرفتیم تا تمامی قابلیت‌های جدید ارائه شده در این پکیج را به تفضیل برای شما شرح دهیم.

تبدیل فایل‌های صوتی به نوشتاری در Word

اخیرا کمپانی مایکروسافت قابلیت Dictation را برای پکیج Office خود معرفی کرده است که به کاربر این را می‌دهد تا به جای تایپ کردن جملات، متن خود را دیکته کند. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید جملات موردنظر خود را در قالب یک فایل صوتی به Word ارائه دهید تا رونوشتی از مطالب ذکر شده در فایل را برای شما تایپ کرده و به شکل یک فایل متنی به شما نمایش دهد. Word با استفاده از الگوریتم سرویس Azure Speech فایل صوتی شما را به یک متن در Word تبدیل می‌کند. این قابلیت می‌تواند برای معلمان و وکلا بسیار کاربردی باشد، زیرا در طول روز فایل‌های صوتی زیادی را دریافت می‌کنند که قصد دارند آن‌ها را به فایل متنی تبدیل نموده تا به دانشجویان و یا موکلان خود ارائه دهند.

این قابلیت در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی با نسخه‌ی وب Microsoft Word ادغام خواهد شد و شما می‌توانید هم با استفاده از لپ‌تاپ و هم گوشی خود به راحتی به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.

داده‌های لازم را با استفاده از یک قلم دیجیتال وارد نمایید

همانطور که سخنگوی کمپانی مایکروسافت در این رویداد اشاره کرد، زمانی که صحبت از قلم دیجیتال به میان می‌آید، نرم‌افزار اکسل از کار می‌افتد! اکنون این شرایط تغییر خواهد کرد، زیرا ویژگی جدید مایکروسافت به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک قلم دیجیتال از جمله Surface Pen به راحتی اطلاعات خود را در اکسل وارد نمایند. کمپانی مایکروسافت در خصوص این ویژگی خاطر نشان کرد که قطعا برای دانش‌آموزان و دانشجویان کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت، زیرا در زمان وارد نمودن حجم بسیار بالایی از اطلاعات در اکسل قطعا با مشکل تایپ و زمان دست‌وپنجه نرم می‌کنند ولی هم‌اکنون می‌توانند با استفاده از این قلم در یک لپ‌تاپ دارای تاچ‌پد، تمامی اطلاعات خود را در کمترین زمان ممکن وارد نمایند.

امکان ورود اطلاعات با استفاده از یک قلم دیجیتال، در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی برای مشترکین Office 365 در نسخه‌ی وب دسکتاپ در دسترس قرار خواهد گرفت.

استفاده از قلم دیجیتال و یا فایل صوتی جهت پاسخ دادن به کامنت‌ها

مایکروسافت قصد دارد به زودی قابلیت جدیدی را برای Word معرفی نماید. این شرکت قدرتمند اکنون در حال توسعه‌ی Ink Editor می‌باشد تا کاربران بتوانند نظرهای خود را نیز در پکیج مایکروسافت افیس اعمال نمایند. به زودی کاربران می‌توانند با استفاده از قلم دیجیتال و یا پیام صوتی به کامنت‌ها پاسخ دهند و یا کامنت بگذارند.

این قابلیت در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی برای مشترکین Office 365 در دسترس قرار خواهد گرفت.

یکپارچه‌سازی ایربادها با پاورپوینت

کمپانی مایکروسافت همچنین در طی این رویداد از ایربادهای جدید سرفیس نیز رونمایی به عمل آورد که قرار است تا پایان سال جاری میلادی در فروشگاه عرضه گردند. همزمان با معرفی ایربادهای جدید سرفیس، این کمپانی از چند قابلیت جدید و کاربردی در پاورپوینت رونمایی کرد. ایربادهای مایکروسافت قادر خواهند بود تا با Live Captions و Subtitles و Presenter Coach در پاورپوینت ارتباط برقرار نمایند. حتی کاربران می‌توانند با استفاده از حرکات دست و بدن به راحتی اسلایدهای ساخته شده با استفاده از پاورپوینت را تغییر دهند. لازم به ذکر است که ایربادهای مایکروسافت این قابلیت را دارند که جداگانه فعالیت نمایند؛ به این معنا که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را در گوش خود گذاشته و دیگری را استفاده کنید، زیرا هر دو دارای میکروفن هستند و امکان انتقال صدای کاربر به صورت جداگانه را دارا می‌باشند.

قابلیت پشتیبانی از ژست‌های حرکتی ایربادها در ماه نوامبر ارائه خواهد شد و کاربران می‌توانند به راحتی به این گجت‌ها دسترسی داشته باشند، همچنین پس از انتشار این قابلیت در پاورپوینت کاربران Office 365 نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

بهبود بخش Inking در پاورپوینت

همچنین مایکروسافت سعی دارد تا در زمینه‌ی پشتیبانی از Inking در پاورپوینت تغییرات را اعمال نماید. هم‌اکنون پاورپوینت از از قابلیت پاسخ به pre-drawn ink در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک پشتیبانی به عمل می‌آورد.

این قابلیت‌ها در آینده‌ای نزدیک در اختیار کاربران مایکروسافت آفیس قرار خواهند گرفت. هم‌اکنون قابلیت Ink Replay در دسترس کاربران Office 365 می‌باشد.

الگوهای جدید برای اپلیکیشن WHITEBOARD

کمپانی مایکروسافت قصد دارد اپلیکیشن Whiteboard را با الگوهای جدید بروزرسانی نماید. الگوهای جدید این اپلیکیشن شامل برنامه‌ریزی KANBAN sprint، تجزیه و تحلیل نمودارهای SWOT، برنامه‌ریزی پروژه‌ها و … می‌باشد. الگوی جدید Whiteboard در وبلاگ اختصاصی مایکروسافت به تفضیل نمایش داده شده‌اند.

اکنون الگوهای این اپلیکیشن در پیش‌نمایش عمومی ویندوز ۱۰ قرار دارند و همچنین در طول هفته‌ی جاری در سیستم‌عامل iOS اجرا می‌شوند. به منظور افزودن هر یک از این الگوها می‌توانید بر روی گزینه‌ی Insert کلیک کنید.

به‌طورکلی، کمپانی مایکروسافت سعی دارد قابلیت‌های اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای خود را گسترش دهد و کاربران را با چالش‌های جدید روبرو نماید. در این میان قطعا کاربران می‌توانند کارهای دشوار خود را به راحتی انجام داده و در مصرف زمان خود صرفه‌جویی کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید