سامسونگ ادعا می کند ظرفیت تولید تراشه های ۴ نانومتری آن از TSMC بیشتر خواهد بود - تکفارس 
سامسونگ ادعا می کند ظرفیت تولید تراشه های ۴ نانومتری آن از TSMC بیشتر خواهد بود - تکفارس 
سامسونگ ادعا می کند ظرفیت تولید تراشه های ۴ نانومتری آن از TSMC بیشتر خواهد بود - تکفارس 

سامسونگ ادعا می کند ظرفیت تولید تراشه های ۴ نانومتری آن از TSMC بیشتر خواهد بود

مهدی حلوائی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - 09:55
تراشه سامسونگ

سامسونگ مدتی است که روی بهبود فرآیند تولید ۴ نانومتری خود کار می‌کند و به‌نظر می‌رسد که در این کار پیشرفت قابل توجهی داشته است. بر اساس گزارش خبرگزاری SamMobile، فرآیند تولید ۴ نانومتری سامسونگ حالا با نمونه‌ی شرکت TSMC برابری می‌کند و غول فناوری کره‌ای اطمینان دارد که ظرفیت تولید تراشه‌های ۴ نانومتری آن نیز از TSMC بیشتر خواهد بود. این موضوع می‌تواند باعث جذب مشتریان متعددی مانند کوالکام و انویدیا شود.

مطالب مرتبط:

به گزارش شرکت تحقیقاتی ترندفورس (TrendForce)، سهم سامسونگ از بازار تراشه‌های موبایلی در حال افزایش است و به‌نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش تراشه‌سازی به سود آن تمام شده است. قرار است این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی تولید انبوه تراشه‌های ۴ نانومتری خود را آغاز کند. مدیرعامل سامسونگ اخیراً در سخنرانی خود در سئول اعلام کرده بود که نسبت به پیشرفت جایگاه این شرکت در بازار تراشه‌های موبایلی خوش‌بین بوده و انتظار دارد که رقابت در این بازار جدی‌تر از قبل شود.

تراشه سامسونگ

در حال حاضر میزان تولید تراشه‌های ۴ نانومتری سامسونگ روی هر ویفر به ۷۵ درصد رسیده که پیشرفت عالی این شرکت نسبت به گذشته را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش ترندفورس، سهم این شرکت در بازار تراشه‌های موبایلی از ۹.۹ درصد در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ به ۱۱.۷ درصد در سه ماهه‌ی دوم رسیده و درآمد این شرکت نیز در همین بازه‌ی زمانی از ۲.۷ میلیارد دلار به ۳.۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که سهام TSMC افتی ۵۶.۴ درصدی داشته و درآمد آن نیز به ۱۵.۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

سامسونگ تا به حال ۳.۸ میلیارد دلار را در کارخانه‌های تولید تراشه‌ی خود سرمایه‌گذاری کرده تا ظرفیت ساخت این کارخانه‌ها برای تولید تراشه‌های ۴ نانومتری افزایش پیدا کند. این شرکت همچنین یک کارخانه‌ی ساخت تراشه را نیز در نزدیکی تگزاس در دست ساخت دارد که قرار است از آن برای ساخت تراشه‌های ۴ نانومتری در آمریکا استفاده شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید