گزارش: یوتیوب نگران است که شورتس ویدیوهای طولانی را تحت تاثیر قرار دهد - تکفارس 
گزارش: یوتیوب نگران است که شورتس ویدیوهای طولانی را تحت تاثیر قرار دهد - تکفارس 
گزارش: یوتیوب نگران است که شورتس ویدیوهای طولانی را تحت تاثیر قرار دهد - تکفارس 

گزارش: یوتیوب نگران است که شورتس ویدیوهای طولانی را تحت تاثیر قرار دهد

افشین نوری
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - 10:06
یوتیوب

یوتیوب بارها تاکید کرده که ویدئوهای کوتاه یک اولویت بزرگ برای این شرکت است. اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که نگرانی‌های داخلی در مورد تاثیر شورتس بر کسب‌وکار اصلی ویدیوی طولانی‌ یوتیوب وجود دارد.

طبق گزارش فایننشال تایمز، کارمندان یوتیوب در جلسات متعددی نسبت به این خطر که ویدیوهای بلند که درآمد بیشتری برای این شرکت دارند، به عنوان یک فرمت از بین برود.

از آنجائیکه در ویدیوهای طولانی‌ امکان تبلیغات بیشتر وجود دارد، عدم توجه به آن ممکن است بر درآمد یوتیوب تاثیر بگذارد. یوتیوب اخیرا گزارش کرده بود که درآمد تبلیغاتی‌اش در سه فصل از چهار فصل گذشته کاهش یافته است.از طرفی هم یوتیوب پریمیوم به‌تازگی با افزایش قیمت مواجه شده است.

در هر حال به نظر می‌رسد که کاربران ویدیوهای کوتاه را بر ویدیوهای بلند ترجیح می‌دهند و یوتیوب مجبور بود این فرمت را بپذیرد یا اینکه به تیک تاک و ریلز ببازد.

گوگل اعلام کرده که هر ماه بیش از ۲ میلیارد نفر وارد سرویس یوتیوب شورتس می شوند و ویدیوهای آن را تماشا می کنند. این باعث موضوع برتری شورتس نسبت به رقبایی مانند تیک تاک و ریلز شده است. این عدد در مقایسه با ۱.۵ میلیارد کاربرماهانه شورتس در سال گذشته بسیار قابل‌توجه است.

گوگل همچنین گفته است که سرویس یوتیوب در طول سه ماهه دوم ۲۰۲۳ حدود ۷.۶۷ میلیارد دلار درآمد تبلیغات داشته است که فراتر از برآوردهای تحلیلگران بوده و رشدی ۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

یوتیوب تصمیم دارد امکان درآمدزایی از سرویس ویدیوهای کوتاه شورتس را برای کاربران و خالقان محتوا فراهم کند. در همین راستا، سرویس شورتس قرار است از سال ۲۰۲۳ به برنامه Partner یوتیوب بپیوندد. در این برنامه، خالقان محتوا قادر خواهند بود تا از طریق پخش تبلیغات در ویدیوهای خود درآمد کسب کنند. در حال حاضر، کاربران امکان کسب درآمد از طریق دریافت حق اشتراک و فروش برخی کالاها را دارند و به این ترتیب خالقان محتوا از راه‌های مختلفی قادر به درآمدزایی از سرویس شورتس خواهید بود. 

گوگل علاوه بر تبلیغات، از روش‌های دیگری نیز برای درآمدزایی از یوتیوب استفاده کرده است. این شرکت در ماه آوریل، شروع به عضه پیش‌فروش اشتراک NFL Sunday Ticket کرد که در پاییز پخش خواهد شد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید