تصاویر طرح آرمانشهر ۵۵۰۰۰ هکتاری سیلیکون ولی منتشر شد - تکفارس 
تصاویر طرح آرمانشهر ۵۵۰۰۰ هکتاری سیلیکون ولی منتشر شد - تکفارس 
تصاویر طرح آرمانشهر ۵۵۰۰۰ هکتاری سیلیکون ولی منتشر شد - تکفارس 

تصاویر طرح آرمانشهر ۵۵۰۰۰ هکتاری سیلیکون ولی منتشر شد

افشین نوری
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - 11:35
سیلیکون ولی

نخبگان سیلیکون ولی در سال‌های گذشته اقدام به خرید زمین‌های کشاورزی در شمال کالیفرنیا کرده‌اند تا یک آرمانشهر ۵۵۰۰۰ هکتاری بسازند.

حالا شرکت Flannery Associates رندرهایی از این شهر منتشر کرده که خانه‌های مدیترانه‌ای با مسیرهای قابل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را نشان می‌دهد.

این شرکت ظاهرا توسط گروهی از سرمایه گذاران سرشناس سیلیکون ولی حمایت می‌شود و واقع همکان شرکتی است که بی‌سروصدا اقدام به خرید زمین‌های کشاورزی در شمال کالیفرنیا کرده است.

 سیلیکون ولی

این شرکت در مجموع حدود ۱ میلیارد دلار برای خرید زمین‌ها هزشنه کرده و حتی یک ملک در اطراف پایگاه نیروی هوایی آمریکا خریداری کرده که این موضوع توجه پلیس FBI را به خود جلب کرده است.

نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داده بود که هدف Flannery Associates ساخت یک شهر اتوپیایی با استفاده از انرژی‌های پاک است که هزاران شغل ایجاد خواهد کرد و سیستم حمل و نقل عمومی بسیار عالی خواهد داشت.

سیلیکون ولی

طبق برخی گزارش‌ها، ظاهرا شرکت Flannery Associates گفتگوهایی با مقامات محلی نیز داشته است. اخیرا یک سناتور کنگره آمریکا گفته بود که مردم منطقه از فعالیت‌های این شرکت در خرید زمین‌های کشاورزی ابراز نگرانی کرده‌‌اند.

در وب سایت این شرکت گفته شده است که برای ایجاد یک منطقه پایدار از نظر زیست‌محیطی نیاز به زمین بزرگ است و این شرکت نمی‌تواند پروژه خود را تا زمان کامل شدن خرید املاک به پایان برساند.

سیلیکون ولی

این شرکت گفته است که خود را متعهد به گفتگوی چند جانبه با ساکنان و مقامات محلی برای ایجاد یک شهر آرمانی با مشاغل پردرآمد و مزارع خورشیدی می داند.

منبع: theguardian

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید