لایحه منع کارکرد اعتیادآور رسانه‌های اجتماعی - تکفارس 
لایحه منع کارکرد اعتیادآور رسانه‌های اجتماعی - تکفارس 

لایحه منع کارکرد اعتیادآور رسانه‌های اجتماعی

مسلم رفیعی
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 11:30
لایحه منع کارکرد اعتیادآور رسانه‌های اجتماعی - تکفارس 

شاید وقت آن رسیده است که به خود استراحت دهیم. لایحه جدید سنا خواستار سرکوب تکنیک‌های اعتیادآور و فریب‌کارانه است که توسط شرکت‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا توجه ما را به خود جلب کنند. سناتور جاش هاولی (Josh Hawley) روز سه‌شنبه، قانون فناوری کاهش اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی (SMART) را به مجلس ارائه کرد.

در صورت تصویب این قانون، امکاناتی مانند پیمایش نامحدود محتوا (feed) و پخش خودکار فیلم‌ها نیز ممنوع می شود. بر اساس این لایحه، رسانه‌های اجتماعی باید توقف‌های طبیعی را در خود جای دهند و ابزارهایی را ارائه کنند تا مردم با استفاده از آن‌ها بتوانند مدت‌زمان استفاده از وب‌سایت مورد نظر را ردیابی کنند.

رسانه‌های اجتماعی و شرکت‌های فناوری، جهت رسیدگی به موضوعاتی مانند اخبار جعلی و حفاظت از اطلاعات، تحت نظارت بیشتری قرار گرفته‌اند. در اوایل ماه جاری، وزارت دادگستری ایالات متحده یک بررسی ضد‌انحصاری را در مورد چگونگی قدرتمند شدن رسانه‌های اجتماعی و اینکه آیا آن‌ها به مصرف‌کنندگان و خلاقیت آسیب می‌رسانند، ترتیب داد. هفته گذشته نیز، فیسبوک توافق کرد که مبلغ ۵ میلیارد دلار را به کمیسیون تجارت فدرال بپردازد تا به سوءاستفاده شبکه‌های اجتماعی از حریم خصوصی کاربران، رسیدگی شود.

هاولی، نماینده ایالت میسوری اظهار کرد که زمان آن رسیده است تا از سیلیکون ولی، انتظارات بیشتری داشته باشیم.

هاولی گفته بود که:

اعتیاد، الگوی تجاری غول‌های فناوری است. نوآوری بیش از حد در این صنعت برای ایجاد محصولات بهتر نیست بلکه برای جلب توجه بیشتر است و این کار نیز با استفاده از ترفندهای روانشناختی صورت می‌گیرد، شگردهایی که باعث‌ می‌شوند نتوانیم خود را از این فناوری‌ها جدا نماییم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید