First Citizens بانک ورشکسته سیلیکون ولی را می خرد - تکفارس 
First Citizens بانک ورشکسته سیلیکون ولی را می خرد - تکفارس 

First Citizens بانک ورشکسته سیلیکون ولی را می خرد

افشین نوری
۷ فروردین ۱۴۰۲ - 14:56
سیلیکون ولی

به نظر می‌رسد بانک First Citizens موافقت کرده است که بانک سیلیکون ولی را اخیرا ورشکسته شده بود بخرد. این قرارداد شامل خرید حدود ۷۲ میلیارد دلار از دارایی سیلیکون می‌شود و ۹۰ میلیارد دلار از دارایی این بانک در اختیار شرکت بیمه فدرال FDIC باقی خواهد ماند.

بانک سیلیکون ولی یکی از بانک‌هایی بود که عمدتا به شرک‌های فناوری وام می‌داد و حالا ورشکستگی آن باعث وارد شدن ضرر ۲۰ میلیادر دلاری به صندوق بیمه Deposit Insurance Fund شده است. بعد از اعلام ورشکستگی این بانک، شرکت بیمه فدرال FDIC آمریکا کنترل این بانک را بر عهده گرفت و حالا این شرکت خبر داده است که به‌زودی ۱۷ شعبه این بانک باز خواهند شد.

بانک سیلیکون ولی قبل از ورشکستگی ۱۶مین بانک بزرگ آمریکا بود و همکاری نزدیکی با استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری داشت و از آن‌ها پشتیبانی مالی می‌کرد. بانک First Citizens هم یکی از بانک‌های معروف آمریکاست که تاکنون خریدهای زیادی از جمله خرید CIT به قیمت ۲ میلیارد دلار داشته است.

اخیرا ایلان ماسک ادعا کرده بود که قصد دارد SVB را بخرد و آن را تبدیل به یک بانک دیجیتالی کند. طبق آمار، بانک SVB حدود ۲۰۹ میلیارد دلار دارایی دارد و ۱۶مین بانک بزرگ آمریکاست. تقریباً نیمی از شرکت‌های فناوری و بهداشت و درمان با پشتوانه سرمایه خطرپذیر توسط SVB تأمین مالی می‌شدند. شرکت‌هایی مانند Airbnb, Cisco, Fitbit, Pinterest، و Block, Inc. جزو مشتریان این بانک بوده‌اند

انتظار می‌رود خرید سیلیکون ولی توسط این بانک بتواند قابلیت‌های آن را برای پشتیبانی از شرکت‌های فناوری افزایش دهد. خیلی از کارشناسان از جمله بانک انگلیس هفته‌ها قبل از ورشکستگی سیلیکون ولی نسبت به ریسک‌های موجود در این بانک هشدار داده بودند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.