گوگل کروم به زودی قابلیت اشتراک گذاری پسورد با حداکثر ۶ نفر را ارائه می کند - تکفارس 
گوگل کروم به زودی قابلیت اشتراک گذاری پسورد با حداکثر ۶ نفر را ارائه می کند - تکفارس 
گوگل کروم به زودی قابلیت اشتراک گذاری پسورد با حداکثر ۶ نفر را ارائه می کند - تکفارس 

گوگل کروم به زودی قابلیت اشتراک گذاری پسورد با حداکثر ۶ نفر را ارائه می کند

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۲ - 10:40
گوگل کروم

گوگل کروم احتمالا به زودی یک قابلیت اشتراک گذاری رمز عبور با سایر کاربران را عرضه خواهد کرد.

یک کارشناس مرورگر به نام Leopeva64 به‌تازگی شواهدی از قابلیت جدید اشتراک گذاری رمز عبور کروم پیدا کرده است. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا پسوردهای خود را را با سایر اعضای یک گروه به اشتراک بگذارند. بنابراین اگر شما کاربر کروم هستید و می‌خواهید رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید با ایجاد یک گروه خانوادگی گوگل با حداکثر شش عضو این کار را انجام دهید.

گوگل کروم

قابلیت اشتراک گذاری رمز عبور کروم دارای یک دکمه اشتراک گذاری جدید در مدیریت رمز عبور است که با کلیک کردن روی آن می‌توانید رمز عبور خود را با اعضای یک گروه خانواده گوگل به اشتراک بگذارید.

اگر گروه خانواده نداشته باشید کروم به شما خواهد گفت که اشتراک گذاری رمز عبور فقط برای گروه های خانوادگی امکان‌پذیر است و از شما خواهد خواست که یک گروه ایجاد کنید. همچنین به‌تازگی قابلیت جدیدی در کانال کروم قناری رویت شده است که به مرورگر اجازه می‌دهد تا مقالات را با صدای بلند بخواند.

یک کاربر توییتر به نام Leopeva64 با انتشار ویدیویی این قابلیت جدید را نمایش داده است. این قابلیت به صورت یک دکمه کوچک «play» در کنار مقاله‌ها ظاهر می‌شود و کاربران با کلیک کردن روی آن می‌توانند از مرورگر بخواهند که مقاله را با صدای بلند بخواند. هرچند صدای پخش‌شده حالت ربات‌مانند دارد، اما برای کسانی که می‌خواهند به جای خواندن مقالات به آن‌ها گوش دهند یک قابلیت بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

برای استفاده از این قابلیت باید کروم قناری را از فروشگاه پلی استور دانلود کنید و فلگ «Read Aloud» را در chrome://flags فعال کنید. پس از فعال کردن آن، می‌توانید هر متنی را در صفحه وب هایلات کرده و روی آیکون سه نقطه ضربه زده و گزینه Read Aloud را انتخاب کنید.

اگر شما می‌خواهید از راهکارهای شخص‌ثالث استفاده کنید، هم‌اکنون یک افزونه Read Aloud برای کروم دسکتاپ وجود دارد و همچنین دستیار گوگل اسیستنت یک قابلیت Read It در اندروید دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

گوگل همچنین به دنبال ارائه قابلیتی برای مرورگر کروم است که باعث بهبود امنیت این مرورگر خواهد شد و جلوی بسیاری از دانلودهای مشکوک را خواهد گرفت. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید