گوگل به مناسبت ۱۵ سالگی کروم آن را با Material You بازطراحی کرد - تکفارس 
گوگل به مناسبت ۱۵ سالگی کروم آن را با Material You بازطراحی کرد - تکفارس 
گوگل به مناسبت ۱۵ سالگی کروم آن را با Material You بازطراحی کرد - تکفارس 

گوگل به مناسبت ۱۵ سالگی کروم آن را با Material You بازطراحی کرد

افشین نوری
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - 16:42
گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم امروز ۱۵ ساله شد و گوگل برای جشن گرفتن این اتفاق، آن را با زبان طراحی Material You بازطراحی کرده است. گوگل همچنین بهبودهایی در فروشگاه وب کروم و قابلیت‌های جستجوی آن ارائه کرده است.

ما با قابلیت‌های شخصی‌سازی Material You برای اندروید آشنا هستیم و حالا این قابلیت‌ها برای کروم عرضه شده‌اند. در طراحی جدید کروم، آیکون های مرورگر خواناتر شده‌اند. همچنین گزینه‌های رنگی جدیدی اضافه شده‌اند که شما می‌توانید از بین آن‌ها برای تب‌ها و و همچنین برای کمک به تشخیص پروفایل‌های باز استفاده کنید. کروم حتی با حالت تاریک و روشن سیستم‌عامل دستگاه شما سازگار خواهد شد. چند گزینه جدید نیز به‌همراه طراحی جدید ارائه شده‌اند که شامل یک منوی سه نقطه برای دسترسی سریع‌تر به افزونه‌های Chrome، Google Translate و Google Password Manager می‌شود.

گوگل کروم

فروشگاه وب کروم نیز از نظر بصری تغییر کرده است و شما اکنون می‌توانید افزودنه‌های موردعلاقه خود را راحت‌تر پیدا کنید. همچنین قابلیت Safety Check می‌تواند افزونه‌های مضری که قوانین گوگل را نقض کرده‌اند شناسایی کند.

گوگل همچنین قابلیت‌های جدید جستجو برای کروم ارائه کرده است. شما می‌توانید از منوی سه نقطه گزینه Search this page with Google را انتخاب کنید تا صفحه Google Search Side باز شود و به صورت دقیق‌تر جستجوی خود را انجام داده کرده و آن را پین کنید. در بخش امنیتی نیز گوگل کروم اکنون قادر است وب‌سایت‌های خطرناک را به جای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه، به‌طور لحظه‌ای بررسی و شناسایی کند. به گفته گوگل، این کار باعث بهبود ۲۵ درصدی محافظت در برابر فیشینگ و بدافزارها در کروم خواهد شد.

گوگل کروم همچنین احتمالا به زودی یک قابلیت اشتراک گذاری رمز عبور با سایر کاربران را عرضه خواهد کرد. یک کارشناس مرورگر به نام Leopeva64 به‌تازگی شواهدی از قابلیت جدید اشتراک گذاری رمز عبور کروم پیدا کرده است. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا پسوردهای خود را را با سایر اعضای یک گروه به اشتراک بگذارند. بنابراین اگر شما کاربر کروم هستید و می‌خواهید رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید با ایجاد یک گروه خانوادگی گوگل با حداکثر شش عضو این کار را انجام دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید