مایکروسافت هنگام دانلود گوگل کروم توسط کاربران از آن‌ها نظرسنجی می کند - تکفارس 
مایکروسافت هنگام دانلود گوگل کروم توسط کاربران از آن‌ها نظرسنجی می کند - تکفارس 
مایکروسافت هنگام دانلود گوگل کروم توسط کاربران از آن‌ها نظرسنجی می کند - تکفارس 

مایکروسافت هنگام دانلود گوگل کروم توسط کاربران از آن‌ها نظرسنجی می کند

افشین نوری
۳ آبان ۱۴۰۲ - 10:21
مایکروسافت

همانطور که احتمالا می‌دانید برای دانلود گوگل کروم در مرورگر اج مایکروسافت باید صفحات متعددی را باز کنید که بسیار وقت‌گیر است.

تقریبا نزدیک به دو سال از ظاهر شدن این صفحات پاپ‌آپ می گذرد و اوایل سال جاری میلادی نیز شاهد ورود تبلیغات به این بخش بودیم. حالا Newwin گزارش داده است که مایکروسافت به‌تازگی از کاربرانی که قصد دانلود گوگل کروم از طریق مروگر اج را دارند نظرسنجی می‌کند.

مایکروسافت در این نظرسنجی از کاربران می‌پرسد «می‌توانید لطفا یک دقیقه وقت بگذارید و به ما بگویید چرا مرورگر دیگری را انتخاب می‌کنید؟» در مجموع به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای دور نگه داشتن کاربران از کروم تمام تلاش خود را می‌کند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که مایکروسافت همچنان به انتخاب مرورگر پیش‌فرض کاربران احترام نمی‌گذارد و شاید فقط قوانین اتحادیه اروپا بتواند رفتار این شرکت را تغییر دهد.

متاسفانه در این نظرسنجی گزینه «من اج را بایکوت می‌کنم چونکه شما به من به‌عنوان یک کاربر احترام نمی‌گذارید» وجود ندارد، وگرنه بسیاری از کاربران آن را انتخاب می کردند.

طبق یک گزارش‌ جدید، مایکروسافت سعی داشته بینگ را در سال ۲۰۲۰ به اپل بفروشد، اما اپل موتور گوگل را به عنوان موتور جستجوی ترجیحی خود برای محصولاتش انتخاب کرده است.

به گزارش بلومبرگ، مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ طی مذاکراتی که با اپل داشته قصد فروش بینگ را به کوپرتینویی‌ها داشته است که اگر این معامله انجام می‌شد، بینگ جایگزین گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض سافاری، سیری و سایر پلتفرم‌های اپل می‌شد.

در حال حاضر، گوگل محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیاست و اکثر کاربران به جای بینگ، از گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود استفاده می‌کنند. با این حال، وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده که این شرکت با سوء استفاده از موقعیت خود، همچنان به دنبال ایجاد انحصار بوده است.

نادلا در جریان شهادت خود در دادگاه گفت که مایکروسافت ۱۰۰ میلیارد دلار در بینگ سرمایه گذاری کرده است تا با گوگل رقابت کند و از سلطه این شرکت در بازار جستجو جلوگیری کند.

به گفته نادلا، گوگل از قدرت خود برای سرکوب رقابت استفاده کرده است. برای مثال، او از تلاش گوگل برای پرداخت پول به اپراتورها و سازندگان گوشی برای نگه داشتن گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض دستگاه خود اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید