گوگل API های جدیدی در زمینه پایداری محیط زیست معرفی کرد - تکفارس 
گوگل API های جدیدی در زمینه پایداری محیط زیست معرفی کرد - تکفارس 
گوگل API های جدیدی در زمینه پایداری محیط زیست معرفی کرد - تکفارس 

گوگل API های جدیدی در زمینه پایداری محیط زیست معرفی کرد

افشین نوری
۷ شهریور ۱۴۰۲ - 11:41
گوگل

گوگل در سال ۲۰۱۵ پروژه‌ای با نام Sunroof آغاز کرد که می‌توانست با جمع‌آوری داده‌های مختلف نشان دهد که پنل‌های خورشیدی نصب‌شده روی پشت‌بام‌ها چه میزان انرژی تولید می‌کنند. این پروژه یک راهکار هوشمندانه برای کمک به پایداری محیط زیست بود.

گوگل حالا در رویداد Google Cloud Next خود APIهای جدیدی معرفی کرده است که از هوش مصنوعی برای ارائه اطلاعات پنل‌های خورشیدی، کیفیت هوا و میزان گرده استفاده می‌کنند. Yael Maguire، معاون Geo Sustainability گوگل گفته است که با این قابلیت‌ها می‌توان تا سال ۲۰۳۰ سالیانه حدود ۱ گیگاتن از انتشار گازهای کربن جلوگیری کرد.

API پنل‌های خورشیدی قادر است با بهره‌گیری از نقشه‌های مدرن و محاسبات پیشرفته‌تر نسبت به نسخه قبلی حدود ۳۲۰ میلیون ساختمان در ۴۰ کشور دنیا را پوشش دهد. به‌گفته Maguire: «انرژی خورشیدی در سال‌های اخیر با تقاضای زیادی مواجه شده است و در سال ۲۰۲۲ میزان استفاده از پنل‌های خورشیدی روی پشت‌بام‌ها حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است؛ بنابراین، ما فکر می‌کنیم که ظرفیت‌های زیادی در این بخش وجود دارد.»

گوگل همچنین API کیفیت هوای خود را برای بیش از ۱۰۰ کشور جهان گسترش داده است. Maguire درباره آن گفته است: «این API می‌تواند چندین ترابایت داده را در هر ساعت از منابع مختلف شامل ایستگاه‌های هواشناسی، سنسورها و ماهواره‌ها دریافت کند تا یک شاخص محلی و جهانی درباره کیفیت هوا ارائه کند.»

گوگل همچنین API ردیابی گرده خود را توسعه داده است. به‌گفته Maguire: «افزایش دما و انتشار گازهای گلخانه‌ای باعث شده تا گیاهانِ تولیدکننده گرده در مکان‌های بیشتری رشد کنند و در نتیجه مشکات زیادی برای افراد مبتلا به آلرژی‌های فصلی ایجاد شود.»

این API قادر است انتشار فصلی گرده‌ها را در بیش از ۶۵ کشور دنیا ردیابی کند و با بررسی الگوهای باد محلی اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران قرار دهد. این اطلاعات، برای برنامه‌ریزی سفر و تعیین رفت و آمدهای روزانه بسیار مفید خواهند بود.

منبع: engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید