هدست های واقعیت مجازی جدید به تقلید از اپل فاقد کنترلر خواهند بود - تکفارس 
هدست های واقعیت مجازی جدید به تقلید از اپل فاقد کنترلر خواهند بود - تکفارس 
هدست های واقعیت مجازی جدید به تقلید از اپل فاقد کنترلر خواهند بود - تکفارس 

هدست های واقعیت مجازی جدید به تقلید از اپل فاقد کنترلر خواهند بود

مهدی حلوائی
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 09:49
اپل ویژن پرو

به‌نظر می‌رسد که قرار است هدست اپل ویژن پرو انقلابی را در بازار دستگاه‌های واقعیت مجازی ایجاد کند چرا که حالا بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند تا همانند این هدست، نیاز به استفاده از کنترلر برای تعامل با دنیای واقعیت مجازی را حذف کنند.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش وب‌سایت UploadVR، شرکت پیکو (Pico) به توسعه‌دهندگان اعلام کرده که هدست‌های واقعیت مجازی بعدی آن‌ها دارای کنترلر نخواهد بود. منابع نزدیک به این شرکت چینی تحت مالکیت بایت‌دنس (ByteDance) اعلام کرده‌اند که پیکو حالا تنها روی اپلیکیشن‌هایی که از قابلیت ردیابی دست پشتیبانی می‌کنند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. البته به‌نظر می‌رسد که قابلیت ردیابی دست تنها اولویت اصلی پیکو بوده و استفاده از کنترلر در هدست‌های جدید این شرکت کماکان ممکن خواهد بود.

بدون شک قابلیت ردیابی دست ایده‌آل‌ترین روش برای تعامل با دنیای وافعیت مجازیست چرا که این کار به غوطه‌ورشدن بیشتر کاربران در دنیای واقعیت مجازی کمک کرده و نیاز به شارژ کنترلرها را نیز از بین می‌برد. البته این قابلیت به سخت‌افزار قدرتمند نیاز داشته و مشکلات مخصوص خود را دارد. برای مثال، هدست اپل ویژن پرو دارای ۱۲ دوربین، ۶ میکروفون و ۵ حسگر است و همین موضوع باعث شده تا قیمت نهایی آن به ۳،۴۹۹ دلار برسد.

با این وجود، نمی‌توان گفت که موارد مذکور مانع عرضه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی بدون کنترلر خواهند بود اما پیش‌بینی می‌شود که کنترلرها نیز به عنوان یک گزینه‌ی جانبی روی این دستگاه‌ها قابل استفاده باشند. هدست متا کوئست ۲ پس از دریافت به‌روزرسانی حالا از قابلیت ردیابی دست پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود که متا کوئست ۳ نیز چنین قابلیتی داشته باشد اما هر دوی این هدست‌ها از کنترلر نیز پشتیبانی می‌کنند چرا که وجود کنترلر برای تجربه‌ی بهتر بازی‌ها تقریباً ضروری است. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که آینده‌ برای هدست‌های واقعیت مجازی به چه صورت رقم خواهد خورد.

منبع: Tom’s Guide

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید