اپل کیت توسعه دهندگان هدست ویژن پرو را ارائه کرد - تکفارس 
اپل کیت توسعه دهندگان هدست ویژن پرو را ارائه کرد - تکفارس 
اپل کیت توسعه دهندگان هدست ویژن پرو را ارائه کرد - تکفارس 

اپل کیت توسعه دهندگان هدست ویژن پرو را ارائه کرد

افشین نوری
۳ مرداد ۱۴۰۲ - 11:30
ویژن پرو

اپل اخیرا در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود که چند ماه پیش برگزار شد از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد. این هدست به خاطر مشخصات رده بالایی که دارد دارای برچسب قیمتی ۳۴۹۹ دلار است. حالا ، اپل کیت توسعه‌دهنده ویژن را ارائه کرده است که به توسعه دهندگان اجازه ایجاد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نوآورانه را برای ویژن پرو خواهد داد.

کیت ویژن پرو ابزارهایی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که امکان ساخت اپلیکیشن‌های سازگار با سیستم عامل این هدست را آسان‌تر می‌کنند. اپل در واقع به‌دنبال توسعه یک اکوسیستم غنی از اپلیکیشن‌های کاربردی برای هدست خود است.

توسعه دهندگانی که دوست دارند این کیت را تهیه کنند می‌توانند از طریق یک فرآیند درخواست اقدام کنند. متقاضیان برای واجد شرایط بودن، باید دارای حساب کاربری در اپلیکیشن Apple Developer باشند و توضیحاتی درباره مهارت‌های تیم خود و اپلیکیشن های پیشنهادی ارائه دهند.

توسعه‌دهندگان پس از انتخاب شدن، یک کیت توسعه‌دهنده ویژن پرو دریافت می‌کنند. این کیت به‌همراه تمام منابع لازم برای کمک به توسعه‌دهندگان ارائه خواهد شد. از طرفی، کارشناسان اپل نیز به‌طور منظم در دسترس خواهند بود تا راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

فرآیند انتخاب شدن برای دریافت کیت ویژن پرو بسیار رقابتی است و اولویت با کسانی خواهد بود که خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و ثابت کنند که اپلیکیشن یا بازی آن‌ها می‌تواند به طور موثر از قابلیت‌های visionOS بهره ببرد.

طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا به ناچار مشکلاتی را برای اپل ایجاد کرده‌اند و به همین خاطر است که عرضه این هدست برای چندین ماه بعد از معرفی برنامه ریزی شده است.

همچنین وب‌سایت  The Elec گزارش داده است که اپل احتمالا فقط قادر به عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه از هدست جدید خود در هر سال خواهد بود و دلیل آن هم این است که سونی به عنوان سازنده نمایشگرهای این هدست نمی‌تواند بیش از این تعداد بسازد.

این وب‌سایت گفته است که سامسونگ می‌تواند حداکثر ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پنل در هر سه ماهه با ۴۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار در هر سال تولید کند . اگر دو نمایشگر ویژن پرو را در نظر بگیریم، اپل ماکزیمم می‌تواند ۴۰۰ هزار دستگاه از این هدست را در یک سال عرضه کند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید