یک خودروی خودران در سانفرانسیسکو در بتن تازه ریخته شده گیر کرد - تکفارس 
یک خودروی خودران در سانفرانسیسکو در بتن تازه ریخته شده گیر کرد - تکفارس 
یک خودروی خودران در سانفرانسیسکو در بتن تازه ریخته شده گیر کرد - تکفارس 

یک خودروی خودران در سانفرانسیسکو در بتن تازه ریخته شده گیر کرد

افشین نوری
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 10:35
خودروی خودران

طبق یک گزارش جدید، یک خودروی خودران شرکت کروز که زیر نظر جنرال موتورز اداره می‌شود، روز سه‌شنبه در بتن تازه ریخته شده و خیس گیر کرد.

این حادثه در سانفرانسیسکو اتفاق افتاده و تنها چند روز بعد از آن رخ می‌دهد که کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا به شرکت‌های خودروهای خودران کروز و وایمو اجازه داد تا به مشتریان خود خدمات پولی ارائه دهند.

این اقدام کالیفرنیا یک لحظه مهم در صنعت خودروهای خودران بود، اما اتفاق اخیر نشان می‌دهد که خودروهای خودران هنوز مشکلات زیادی در مسیریابی ایمن در داخل شهر دارند.

ظاهرا خودرویی که در سانفرانسیسکو در بتن خیس گیر افتاده بود فکر کرده که در مسیر جاده قرار دارد و نتوانسته تشخیص دهد که بتن مسیر تازه ریخته شده است.

گزارش‌های دیگری نیز اخیرا منتشر شده که نشان می‌دهند برخی از خودروهای خودران در خیابان‌های سانفرانسیسکو ترافیک سنگینی ایجاد کرده‌اند.

گفتنی است کروز تصمیم اخیر کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا را نقطه عطفی در صنعت خودروهای خودران توصیف کرده بود و گفته بود که این شرکت به همکاری خود با سازمان‌های رگلاتوری ادامه می‌دهد.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا به تازگی در جریان انتشار گزارش درآمد سه ماهه دوم تسلا اعلام کرد که صاحبان خودروهای الکتریکی این شرکت می توانند مالکیت بتای تمام‌خودران (FSD) خود را به دیگران انتقال دهند. این اتفاق می‌تواند تاثیر به‌سزایی در استفاده از فناوری پیشرفته تسلا در آینده نزدیک داشته باشد.

طبق این تصمیم، مالکان فعلی خودروهای تسلا می توانند بتای تمام‌خودران خود را در سه ماهه سوم امسال یعنی تا پایان ماه سپتامبر به سایر خودروهای تسلا انتقال دهند. هدف از این کار، تشویق مالکان خودروهای تسلا برای ارتقا به جدیدترین مدل‌های این شرکت بدون نیاز به خرید مجدد بتای خودران با قیمت ۱۵۰۰۰ دلار است.

البته انتقال بتای تمام‌خودران تسلا شرایط و ضوابطی دارد و مالکان باید دارای قابلیت رانندگی کامل با خودروهای تسلا باشند. این طرح همچنین فقط برای آن دسته از خودروهای جدید تسلا که در فاصله زمانی بین ۲۰ جولای تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ تحویل داده می‌شوند قابل اجرا خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید