یک سازمان رگلاتوری از شرکت کروز خواست بلافاصله ناوگان روبوتاکسی خود را ۵۰ درصد کاهش دهد - تکفارس 
یک سازمان رگلاتوری از شرکت کروز خواست بلافاصله ناوگان روبوتاکسی خود را ۵۰ درصد کاهش دهد - تکفارس 
یک سازمان رگلاتوری از شرکت کروز خواست بلافاصله ناوگان روبوتاکسی خود را ۵۰ درصد کاهش دهد - تکفارس 

یک سازمان رگلاتوری از شرکت کروز خواست بلافاصله ناوگان روبوتاکسی خود را ۵۰ درصد کاهش دهد

افشین نوری
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 11:41
کروز

به‌تازگی یکی از خودروهای خودران شرکت کروز که به عنوان زیرمجموعه جنرال موتورز فعالیت می‌کند با یک خودروی آتش نشانی تصادف کرده و این اتفاق باعث شده تا سازمان‌های رگلاتوری از این شرکت بخواهند تا ناوگان روباتاکسی خود را تا ۵۰ درصد در سان فرانسیسکو کاهش دهد.

دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به عنوان اصلی‌ترین سازمان رگلاتوری خودرو در این ایالت گفته است که در حال بررسی تصادفات اخیر خودروهای کروز است. این سازمان از کروز خواسته است که بلافاصله ناوگان روبوتاکسی خود را ۵۰ درصد کاهش دهد و تا زمان کامل شدن تحقیقات نباید بیش از ۵۰ خودروی خودران در طول روز و ۱۵۰ خودروی خودران در طول شب داشته باشد.

طبق بیانیه‌ دپارتمان، «امنیت عمومی مردم اولویت اصلی این سازمان است و عملکرد ایمن خودروهای خودران باید مورد نظارت قرار بگیرد.» شرکت کروز هم با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «هر روز صدها نفر در جاده‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند و عده زیادی هم مجروح می‌شوند. ما معتقدیم که خودروهای کروز بر ایمنی جاده‌ها افزوده‌اند و مشتاقانه آماده همکاری با دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا برای بهبود ایمنی ناوگان خود هستیم.»

خودروهای خودران کروز اخیرا مشکلاتی در ترافیک جاده‌ها ایجاد کرده‌اند و این اتفاقات تنها یک هفته بعد از آن رخ می‌دهند که این شرکت موفق به کسب مجوز ارائه خدمات عمومی از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا شده بود.

این کمیسیون در تاریخ ۱۰ آگوست مجوز نهایی شرکت‌های کروز و Waymo را تائید کرد که به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته خودروهای خودران خود را با دریافت مبلغی در اختیار مشتریان قرار دهند.

آخرین حادثه خودروهای کروز مربوط به چند شب پیش می‌شود که یکی از روبوتاکسی‌های این شرکت با یک خودروی اورژانس تصادف کرد و یک نفر مجروح شد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه تحقیقات درباره خودروهای این شرکت به کجا ختم می‌شود.

منبع: techcrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید