مارک زاکربرگ پیشنهاد مبارزه در تاریخ ۴ شهریور را به ایلان ماسک داد - تکفارس 
مارک زاکربرگ پیشنهاد مبارزه در تاریخ ۴ شهریور را به ایلان ماسک داد - تکفارس 
مارک زاکربرگ پیشنهاد مبارزه در تاریخ ۴ شهریور را به ایلان ماسک داد - تکفارس 

مارک زاکربرگ پیشنهاد مبارزه در تاریخ ۴ شهریور را به ایلان ماسک داد

افشین نوری
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 10:46
مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، و ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس قصد دارند باهم مبارزه کنند. خیلی‌ها این سوال برایشان به وجود آمده که آیا این دو چهره مطرح فناوری واقعاً در مسابقه رینگ می‌خواهند به مصاف هم بروند؟ پاسخ این سوال هنوز مبهم است.

داستان از آنجا شروع شد که زاکربرگ به تردز رفت تا پست ماسک درباره آماده سازی برای مبارزه احتمالی را مسخره کند. زاکربرگ با اطمینان‌خاطر گفت که همیشه آماده مبارزه با ماسک است. او حتی تاریخ ۴ شهریور (۲۶ آگوست) را پیشنهاد کرده است، اما ماسک هنوز پاسخ مثبتی به آن نداده است.

ماسک گفته است که این مسابقه اگر اتفاق بیفتند به صورت زنده از پلتفرم X پخش خواهد شد و همه درآمدهای آن به صورت خیریه به کهنه‌سربازان داده خواهد شد. زاکربرگ نیز در جواب ماسک گفته که کاربران باید از یک پلتفرم قابل اعتمادتر برای تماشای این مسابقه استفاده کنند. در هر حال، زاکربرگ آمادگی خود را برای مبارزه با ماسک اعلام کرده است.

لازم به ذکر است که زاکربرگ و ماسک در مورد موضوعات مختلفی مثل هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی باهم اختلاف نظر دارند. حالا باید ببینیم آیا مبارزه این دو نفر به واقعیت می‌پیوندد یا خیر. متا مدتی پیش از تلاش خود برای طراحی و توسعه‌ی پلتفرمی با نام رمز پروتکل ۹۲ خبر داد که به گفته‌ی این شرکت، رقیب مستقیم توییتر خواهد بود. در واقع متا به صراحت اعلام کرده است که این پلتفرم شباهت زیادی به توییتر خواهد داشت. این موضوع چندان به مذاق ایلان ماسک خوش نیامد و مدیر عامل توییتر پس از طعنه به مارک زاکربرگ در توییتی اعلام کرد که حاضر است با او در قفس مبارزه کند.

ظاهراً این دعوت به مبارزه چیزی فراتر از شوخی‌های معروف ماسک است چرا که حالا مدیر عامل متا در اینستاگرام اعلام کرده که پیشنهاد ماسک را می‌پذیرد. این در حالی است که زاکربرگ اخیراً در یک مسابقه‌ی جوجیتسو برنده‌ی مدال طلا شده بود و از نظر فیزیکی، ظاهری متفاوت از پیدا کرده است. در طرف دیگر، ایلان ماسک علی‌رغم قد بلندتر خود در هیچ رشته‌ی رزمی آموزش ندیده است. در حال حاضر به طور قطع مشخص نیست که مبارزه‌ی مدیران عامل توییتر و متا واقعاً به وقوع بپیوندد اما بدون شک این مبارزه‌ بینندگان بیشماری خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید